Положението на Yahoo! не е съвсем отчайващо, но директор още липсва 19.10 | 11:47
Резултатите на компанията се оказаха малко по-добри от очакванията

Американската интернет група Yahoo!, която от над месец е без изпълнителен директор и като че ли се готви за продажба, обяви 26% спад на нетната си печалба за третото тримесечие, което обаче се оказа над очакванията, предава AFP.
За да бъде "върната компанията на пътя към растежа", Управителният съвет "изучава активно всички възможности", е казал по време не телеконференция финансовият директор на групата Тим Морс, който в момента временно ръководи и цялата фирма.
Относно намирането на заместник на уволнената Карол Барц, излязла от Yahoo! в началото на септември, Морс не дава никаква конкретна информация. По думите му назначаването на нов изпълнителен директор "ще отнеме известно време".
Печалбата на Yahoo! за изминалото тримесечие възлиза на 293 млн. долара, или 23 цента на акция. Финансовите анализатори прогнозираха по-голям спад – до 17 цента на акция, така че, макар и с влошени резултати, групата успя да зарадва своите инвеститори.
Продажбите за периода също бележат понижение и достигат 1,07 млрд. долара, което е с 5% по-малко спрямо сравнимия период преди година.
Тим Морс обяснява влошените показатели "главно с поделянето на разходи" с Microsoft за партньорството им от 2009 г. в областта на онлайн търсенето.
"Целта ми, както и тази на цялата компания, е да вървим напред чрез нови технологии, нови сътрудничества, продукти и персонализирано съдържание, запазвайки фокуса върху рентабилността", посочва финансовият директор в съобщение до медиите.
Управителният съвет на Yahoo! благодари на Карол Барц за нейната работа в групата, упреквайки я същевременно за това, че не е успяла да постигне достатъчен растеж на приходите и на дела на фирмата от рекламния пазар.
За тримесечието приходите на Yahoo! от банер реклама бележат лек ръст и възлизат на 449 млн. долара, докато тези от показване на спонсорирани връзки при търсения падат с 13 на сто до 374 млн. долара.
За сравнение, данни на eMarketer сочат, че общите онлайн рекламни разходи в САЩ са нараснали с 19,1% за същия период. Знакови конкуренти на Yahoo! са успели да се възползват от този общ растеж на пазара, като например Google отчита покачване на продажбите си за тримесечието от цели 33%.
Водещи
-
Джартов: Обстановката в страната е сравнително спокойна, регистрирани са 30 произшествия
Нашите екипи продължават работят по отстраняването на отломките от наводнението в Елените,...
06.10 | 17:59
-
Кризисен щаб заседава в Пловдив заради очакваните поройни дъждове
По данни на представителите на „НЕК“ нивото на язовирите заради дъжда през последните дни се...
06.10 | 17:22
-
Два тира катастрофираха днес в Прохода на Републиката
Временно движението в района на произшествието се осъществява в една лента заради почистване...
06.10 | 17:00
-
Иззети са над 30 флакона с райски газ, компетентните институции съставиха 8 акта на длъжностни лица в три търговски обекта
Съвместните проверки на контролните органи са в ход на територията на цялата столица
06.10 | 16:30
Най-четени
-
Костадин Костадинов: Ще подам сигнал до Прокуратурата за национално предателство от страна на Бойко Борисов
Той припомня че предишната среща на Борисов с Тръмп през 2019 г. струвала на България 3...
06.10 | 12:45
-
От неделя отпадъците на домакинствата с над 300 хиляди столичани се събират временно от общинското предприятие за третиране на отпадъци
Боклукът ще се събира за две седмици, включително в специални контейнери за строителни...
06.10 | 10:30
-
Мост се срути в Бургаско, в близост до Царево
„Още една трагедия, това е път II-99 малко след село Изгрев. Този мост вече веднъж е бил...
06.10 | 12:30
-
Червен, оранжев и жълт код за опасно време са обявени за вторник 7 октомври 2025 г.
Червеният код важи за част от областите Хасково, Ямбол и Силистра, както и за целите Добрич,...
06.10 | 12:15