Положението на Yahoo! не е съвсем отчайващо, но директор още липсва 19.10 | 11:47
Резултатите на компанията се оказаха малко по-добри от очакванията
![Положението на Yahoo! не е съвсем отчайващо, но директор още липсва](http://inews.bg/pictures/282991_1004.jpg)
Американската интернет група Yahoo!, която от над месец е без изпълнителен директор и като че ли се готви за продажба, обяви 26% спад на нетната си печалба за третото тримесечие, което обаче се оказа над очакванията, предава AFP.
За да бъде "върната компанията на пътя към растежа", Управителният съвет "изучава активно всички възможности", е казал по време не телеконференция финансовият директор на групата Тим Морс, който в момента временно ръководи и цялата фирма.
Относно намирането на заместник на уволнената Карол Барц, излязла от Yahoo! в началото на септември, Морс не дава никаква конкретна информация. По думите му назначаването на нов изпълнителен директор "ще отнеме известно време".
Печалбата на Yahoo! за изминалото тримесечие възлиза на 293 млн. долара, или 23 цента на акция. Финансовите анализатори прогнозираха по-голям спад – до 17 цента на акция, така че, макар и с влошени резултати, групата успя да зарадва своите инвеститори.
Продажбите за периода също бележат понижение и достигат 1,07 млрд. долара, което е с 5% по-малко спрямо сравнимия период преди година.
Тим Морс обяснява влошените показатели "главно с поделянето на разходи" с Microsoft за партньорството им от 2009 г. в областта на онлайн търсенето.
"Целта ми, както и тази на цялата компания, е да вървим напред чрез нови технологии, нови сътрудничества, продукти и персонализирано съдържание, запазвайки фокуса върху рентабилността", посочва финансовият директор в съобщение до медиите.
Управителният съвет на Yahoo! благодари на Карол Барц за нейната работа в групата, упреквайки я същевременно за това, че не е успяла да постигне достатъчен растеж на приходите и на дела на фирмата от рекламния пазар.
За тримесечието приходите на Yahoo! от банер реклама бележат лек ръст и възлизат на 449 млн. долара, докато тези от показване на спонсорирани връзки при търсения падат с 13 на сто до 374 млн. долара.
За сравнение, данни на eMarketer сочат, че общите онлайн рекламни разходи в САЩ са нараснали с 19,1% за същия период. Знакови конкуренти на Yahoo! са успели да се възползват от този общ растеж на пазара, като например Google отчита покачване на продажбите си за тримесечието от цели 33%.
Водещи
-
Кирил Петков: Ще следим всяка позиция в регулаторите
Лидерът на "Продължаваме промяната" изрази притеснение, че управляващата коалиция вече е...
10.02 | 18:00
-
„Ергенът“ за пореден път доказа, че е истински феномен в родния телевизионен ефир
Стартът на приключението за Виктор Русинов и Мартин Николов, както и техните индивидуални...
10.02 | 17:40
-
Средната пенсия на предсрочно пенсиониралите се ще е по-висока от редовната
Като брой тези хора са 52 342-ма на фона на над 1 214 000, които са излезли в пенсия като са...
10.02 | 17:20
-
"Възраждане": От НСИ не искат да ни предоставят първичните данни
От "Възраждане" обявиха организирането на национален протест срещу присъединяването на...
10.02 | 16:45
Най-четени
-
Хепатолог отсече: Медът е 80% захар - по-вкусен е, отколкото полезен
Също така според Вялов медът съдържа органични киселини, които биха могли да бъдат полезни за...
10.02 | 13:15
-
Софийски квартали остават без парно и топла вода
Едни от най-честите дела, които потребителите в столицата водят, са с "Топлофикация – София“,...
10.02 | 10:46
-
Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден
За разширението на третата линия на метрото през столичния кв. "Слатина" той обясни
10.02 | 15:30