Nokia атакува американския пазар 10.01 | 11:03

Основното „оръжие“ на финландската компания ще бъде серията смартфони Lumia под Windows

От Георги Георгиев

Финландският технологичен гигант Nokia обяви "война" на американския пазар. Основното оръжие, което компанията смята да използва срещу конкурентите си, са смартфоните от серията Lumia, които ще са снабдени със софтуер на Microsoft. Целта е да се откъснат пазарни дялове, притежавани в момента от iPhone и от моделите под Android.

В понеделник (9 януари) изпълнителният директор на Microsoft Стивън Балмър и шефът на Nokia Стивън Елоп изнесоха обща презентация, на която бяха разкрити плановете на финландската корпорация да "удари" американския пазар през следващите месеци. Главният удар ще дойде от модела Lumia 900, който е ориентиран към потребителите на медии.

Цената и датата на пускане на смартфона все още не са известни. Засега единствено се знае, че той ще бъде предлаган ексклузивно с 4G LTE мрежата на американския телеком AT&T. Lumia ще работи с Windows и ще бъде насочена към приложенията, работещи с най-новия софтуер на Microsoft.

"Вярваме, че днес индустрията се пренастройва от война на устройства към война на екосистемите", каза Елоп на пресконференция по време на откриването на тазгодишното Международно изложение за потребителска електроника в Лас Вегас (CES).

"С Lumiа ние създаваме плацдарм в редица страни, като целта ни е да работим в посока повишаване на продажбите, маркетинга и създаването на успешни продукти", заяви шефът на Nokia, цитиран от AFP. Той поясни, че освен в САЩ подобен "плацдарм" ще бъде създаден в Европа, Индия и Хонг Конг.

През октомври миналата година Nokia представи първите модели от серията Lumia, които тогава бяха обявени като "първите истински телефони под Windows”.

Финландската компания планира да започне инвазията в САЩ на 11 януари с пускането на модела Lumia 710. Той ще се предлага на цена от 49 долара с договор към T-Mobile.

Водещи

Най-четени