Добра интернет страница Visit Bulgaria - залог за успеха на туризма 14.07 | 16:25
Инвестиции от 10 млн. евро годишно в маркетинг, те ще се върнат като 25% чуждестранни туристи

Създаване на добра интернет страница Visit Bulgaria, която да комуникира със социалните мрежи. Това е една от важните препоръки на Ролф Фрайтаг, директор на "IPK Интернешънъл" – агенцията изготвила проучване на българския туристически сектор.
За подобряване на имиджа на България освен това е добре да се организират "Празници на България" в чужди столици, по-добро присъствие на нашите туроператорски агенции на чуждите пазари и други.
За да се преодолее конкуренцията на атрактивната Адриатика, трябва добре финансирана рекламна кампания на чуждите пазари, твърди Фрайтаг.
Ако се инвестират 10 млн. евро на година в маркетинг на България като туристическа дестинация, ще се увеличи броят на чуждестранните туристи с 25% в следващите от 5 до 8 години.
По 15% от този бюджет за маркетинг трябва да се влагат в трите страни, от които идват най-много чуждестранни туристи у нас – Румъния, Великобритания и Германия, а другите средства да се разпределят между останалите страни.
България като туристическа дестинация има най-добър ценови имидж сред конкурентите си, сочи проучването на "IPK Интернешънъл" за нагласите на туристите на десет основни пазара за страната ни – Румъния, Гърция, Германия, Великобритания, Русия, Турция, Сърбия, Чехия, Украйна и Швеция.
Това не означава, че България е евтина дестинация, а че предлага най-доброто съотношение между цена и услуги.
България трябва да се концентира най-вече върху предлагането на почивки на море. Основни конкуренти в морския туризъм са Гърция и Турция, както и средиземноморските страни, които традиционно имат по-добър имидж от черноморските.
Самият туристически продукт също трябва да се подобри, смята Фрайтаг. За целта той предложи наблягане на националната кухня, повишаване на качеството на обслужването, увеличаване на нискотарифните полети, подобряване на пътищата и поставяне на двуезични табели, облекчаване или премахване на визовия режим с Турция, Русия и Украйна.
На въпрос на iNews има ли възможност за развитие у нас на културния туризъм, който традиционно привлича по-платежоспособните туристи, Фрайтаг отговори, че страната ни има голям потенциал за културен туризъм, който обаче изобщо не е познат на чужденците. Развитието на този туризъм може да се случи в един по-дългосрочен план.
Ще е необходимо обаче първо подобряване на условията, каза Фрайтаг и даде за пример лошите тоалетни в манастирите.
Водещи
-
Военният министър посочи какъв бюджет е нужен за модернизация на въоръжените ни сили
По думите му все повече народите се убеждават, че мирът и сигурността на държавите не са...
05.05 | 18:00
-
В навечерието на Гергьовден на много места агнешкото месо в търговските вериги е изкупено
"Може би в последните месеци или година през известен период от време се вдигат цените"
05.05 | 17:40
-
Няма да имаме задължителен час по религия, ще е задължително избираем час
Това заяви пред журналисти в Пазарджик министърът на образованието Красимир Вълчев
05.05 | 17:20
-
Акушерките са добрите орисници на новия живот
Отново отбелязваме Международния ден на акушерката и засвидетелстваме уважение и благодарност
05.05 | 16:59
Най-четени
-
"Възраждане" внася трето предложение за референдум за лева
След дискусията ще последват протести като форма на натиск срещу правителството, обяви...
05.05 | 10:15
-
10371 българи, които се осигуряват задължително за втора пенсия, са се отказали от нея
НАП води електронен регистър на тези хора, както и на възобновилите участието си в УПФ.
05.05 | 10:45
-
Черешите на Женския пазар в София значително по-евтини отколкото в страната
На фона на рекордните 50-60 лева в страната, столичният пазар предлага по-достъпни цени
05.05 | 16:15
-
Гергьовденската трапеза не е просто кулинарна - тя е ритуал, символ, молитва
Традиции и обичаи на Гергьовден
05.05 | 15:00