Как туристическите агенции да рекламират в интернет? 18.02 | 07:04

Facebook и сайтовете за групово пазаруване са добър вариант за налагане на офертите на агенциите

От Ралица Стоянова

Новите технологии предоставят нови канали, чрез които фирми и производители да се популяризират. Интернет е чудесно място да представите своя продукт, тъй като информацията достига до много голям брой потребители. От новите възможности за реклама могат да се възползват и туристическите агенции. Ето няколко съвета как да го направят по най-добрия начин.

Във Facebook

Facebook е чудесна възможност за представяне на офертите на агенцията, тъй като е много популярен и предоставя достъп до голям брой потенциални клиенти.

Туристическата агенция може да си направи безплатно страница в социална мрежа и да предлага услугите си на приятелите си.

Фирмената страница обаче трябва да се управлява добре, за да предоставя на потенциалните си клиенти единствено важната информация, без да ги отегчава. Не е добра идея феновете на агенцията да се затрупват с многобройни публикации ежедневно, защото бързо се научават да ги игнорират. По-добре е туристическата агенция да подбира само най-интересните оферти, които да поставя на страницата си.

В сайтовете за групово пазаруване

Сайтовете за масово закупуване на услуги (като Zadrujno.bg, Grabo.bg Deals.bg, Kolektiva.bg) са своеобразна финансова инжекция за туристическите агенции. Те предлагат на клиентите услуги на много ниски цени в рамките на 24 часа. Агенцията има възможност да продаде много ваучери за почивка за кратко време, като си вземе парите до 3 дни.

Тези сайтове са лесен вариант за налагане на агенцията на пазара, защото генерират много посещения ежедневно.

Предлагането на екскурзии в т.нар. групон-сайтовете обаче може да създаде лош имидж на агенцията, защото продава твърде евтино. Това се възприема от потребителите и като сигнал за ниско качество на услугата.

Друг недостатък е, че свикнат ли клиентите веднъж да купуват евтина екскурзия, те след това не биха я взели на по-висока цена от същата агенция. Хората просто ще продължат да търсят в тези сайтове евтини оферти от други агенции.

Освен че се намалява себестойността на продукта, агенцията дава 30% на сайта, който предлага офертата ѝ.

Туристическите агенции трябва да бъдат внимателни чрез кой сайт предлагат почивките си, защото някои от тях, като Grabo.bg например, нямат туристически лиценз, тоест не могат да продават ваучери за екскурзии.

Водещи

Най-четени