КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни 15.07 | 17:35
Авиокомпаниите трябва да плащат обезщетения дори и при осигуряване на алтернативен полет

В сферата на туризма всяко нарушение и всеки проблем, който отделният човек може да изпита, е достатъчно сериозен, за да му бъде обърнато специално внимание. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването "Седмицата” на Кирил Вълчев по "Дарик” радио по повод констатацията на водещия, че оплакванията в този сектор представляват 5% от общия брой постъпващи в институцията жалби и сигнали от граждани.
"Когато Вашата почивка бъде провалена заради недобросъвестното поведение на туроператор, макар това нарушение да се е срещало само в няколко процента от общия брой случаи, които са постъпили при нас, е нещо много сериозно. За отделния човек това са сто процента. Ето защо ние, без някога да сме подценявали този сектор, сега още по-внимателно сме се фокусирали върху контрола на качеството на предоставяния туристически продукт и извършваме масови проверки във всички обекти по Черноморието”, коментира Маргаритов.
Председателят на КЗП настоя, че на всеки проблем трябва да се реагира и един такъв би могъл да бъде дублирането на резервации. "Единични са сигналите в приемните на Комисията за подобни случаи в България и обикновено със съгласието на потребителите те се настаняват в друго място от същия вид и категория. При запазване на хотели в чужбина обаче е проблем, когато туроператорите ангажират потребители, те си плащат, а след това се оказва, че туроператорът не е превел сумата за резервацията. Тогава потребителят е поставен в неблагоприятно положение, защото обикновено в последния момент му се съобщава, че няма да може да пътува, тъй като хотелът е зает и няма резервация. А понякога се влиза в доста дълъг спор по отношение връщането на парите. Това е една от нашите функции – да съдействаме за разрешаването на подобни спорове”, обясни той.
При пътуване със самолет пък и отказан достъп на борда, извън уреденото в съответния регламент, авиопревозвачът може да предложи под формата на добра практика да Ви компенсира финансово, ако се съгласите да останете за следващия полет за същата дестинация, даде друг пример Маргаритов.
Водещи
-
Само народът на Украйна може да вземе решение за оттеглянето ми, заяви Зеленски
Така украинският рлезидент отговори на коментарите на сенатора от Републиканската партия на...
01.03 | 11:00
-
Протест на пчелари блокира движението по магистралите "Хемус" и "Тракия"
Ще бъдат пропускани само коли със специален режим и коли с бременни жени и малки деца
01.03 | 10:40
-
Световни лидери подкрепиха Зеленски в скандала с Тръмп
Европа, Канада и Австралия реагираха остро
01.03 | 10:00
Най-четени
-
След остра размяна на реплики с Тръмп: Зеленски напусна Белия дом
Украинският президент не подписа споразумениео за редкоземни метали
28.02 | 21:07
-
Топло, но дъждовно в първия ден на март
Максималните температури ще са между плюс 5°C и 11°C, в района на Сандански - до 13-14°C
01.03 | 09:15
-
Световни лидери подкрепиха Зеленски в скандала с Тръмп
Европа, Канада и Австралия реагираха остро
01.03 | 10:00