МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан

Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Нe Бойко Борисов, а Делян Пеевски вече е централната фигура в българския политически живот
Искането на Пеевски за закриване на Антикорупционната комисия е доста фалшива театралност,...
26.07 | 18:00
-
Страховете на хората, свързани с еврото, може да повлияят на инфлацията
Това заяви експертът по социална политика и бивш вицепремиер Ивайло Калфин
26.07 | 17:00
Най-четени
-
Борисов отсече: Трябва да пазим КПК, ако я закрият, губим 5 млрд. лева
ПП-ДБ ми пришиват като брошка Комисията за противодействие на корупцията, която те създадоха,...
26.07 | 16:00
-
Мяу! ТОЙ пак е в Шумен!
Получен е нов сигнал, че хищникът е забелязан до шуменския квартал "Мътница" в петък
26.07 | 10:20
-
Кузман Илиев за приемането на еврото: Дебат в България е практически не се състоя
Едва ли не тези, които са фенове на еврото, те са европейците, модерните, а другите, които не...
26.07 | 12:00
-
Асен Василев: Обща президентска кандидатура с ГЕРБ е изключена
Ако някой тръгне към ГЕРБ - да не разчита на нас, се казва още в поста на ПП
26.07 | 11:20