МИЕТ: Туристическото ни лого е оригинално 14.02 | 08:18
От министерството отричат новото лого на България да е заимствано от това на Киргизстан

Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан, заяви Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в ефира на bTV.
Изказването на Генова е по повод обвиненията, че новото българско лого прилича изключително на това на Киргизстан, въпреки твърденията, че трябва да е напълно уникално.
По думите на проф. Симеон Желев, ръководител на екипа, изготвил стратегията за бранд "България” реално похарчената сума за изготвянето на стратегията е 1,384 млн. лева. Двамата експерти са категорични, че българското лого е оригинално, въпреки че е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.
Според тях не бива да се прави сравнение между логата, защото българското лого е изготвено след извършване на редица тестове и при друг алгоритъм на работа.
Генова твърди, че поръчката за логото е направена в началото на 2012 г. и всеки е можел да участва в конкурса. Тя твърди, че похарчената сума е отишла за цялостна система от стратегии, общо четири на брой. За целта са направени проучвания чрез анкети в над 10 държави, а самите анкети са били преведени на 11 езика.
Експертите са категорични, че за изготвянето на бранд "България” е много важно да се знае какво мислят чуждестранните туристи за страната ни. По думите на Желев към момента основните асоциации, които България буди у чужденците, са "море” и "евтино”.
Според Генова всички участници в изготвянето на стратегиите са били на много добро ниво.
Общата стратегия за бранда е за период от 10 години и в нея са заложени ръстове в броя на туристите в размер на 25% в 5-годишен план. Това е възможно, ако стратегиите се прилагат правилно.
Идеята е целият бизнес да работи в една посока и да има единна визия, категорична е Генова. Тя твърди, че в момента България безспорно се нуждае от бранд и стратегия. Водят се разговори с всички недоволни от логото, за да се постигне консенсус.
Водещи
-
Красимир Вълчев: Ще търсим нова формула за изчисляване на студентските такси
Решението цели да предотврати рязкото повишение на таксите, предизвикано от ръста на...
24.07 | 14:45
-
Изследванията на падналото от небето горящо меко тяло в частен двор в Якоруда показват, че това вероятно е космически отпадък
На следващия ден от община Якоруда взеха проби от мястото, където е изгорял обектът с размер...
24.07 | 14:30
-
Кметове и жители на населени места в община Петрич са готови да блокират автомагистрала "Струма"
Редица закъснения на влаковете в страната
24.07 | 14:15
-
Атанас Запрянов: 11 000 лева струва един час гасене на пожар с хеликоптер
„Борбата с огнената стихия изисква изключителна организация и ресурси – един час с въздушна...
24.07 | 13:59
Най-четени
-
Румен Радев връща за ново обсъждане в Народното събрание разпоредби от Закона за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване
В мотивите си държавният глава заявява, че подкрепя законови мерки, целящи най-ефективното...
24.07 | 11:15
-
Проф. Кантарджиев препоръча да се къпем, за да ни е мирна главата
Затова съветвам всички, които имат рани да избягват да се къпят във водоемите, включително в...
24.07 | 10:15
-
САЩ забрани транссексуални да се състезават с жени
Промяната в политиката на USOPC поставя Америка в противоречие с някои международни спортни...
24.07 | 11:00
-
Хората, които правят 7000 крачки на ден, имат значително по-нисък риск от широк спектър сериозни здравословни проблеми
За да намери по-научна цел, международен екип от изследователи прегледа 57 предишни...
24.07 | 11:30