„Ваканционен махмурлук“ бори балконинга в Слънчев бряг 29.07 | 15:36

Кампанията предупреждава, че забавленията трябва да са с мярка

От Десислава Маданска

Причина за нещастните инциденти с млади туристи в Слънчев бряг, станали известни като балконинг, е евтиният алкохол, който се продава в супермаркетите в курорта. Това заяви председателят на Съюза на собствениците – Слънчев бряг Елена Иванова на среща с консула на Великобритания у нас Джон О'Шонеси.

По думите й инцидентите се случвали в хотели, които приемат младежи, избрали за почивка България заради достъпния алкохол.

Иванова посочи, че all inclusive базите по-рядко отчитат трагични случки с пияни летовници.

Според нея обаче няма вариант, при който супермаркетите да бъдат изместени от централната в западната част на комплекса, където почивали предимно по-възрастни туристи и семейства с деца.

О'Шонеси запозна хотелиерите с лятната кампания на британското посолство "Ваканционен махмурлук", ориентирана към туристите на възраст между 16 и 30 години.

В постерите се съдържа полезна информация за това как да се реагира, за да не се допусне инцидент.

Според него туристът трябва да бъде внимателен, когато е на балкона в хотела си, тъй като безразсъдното държание може да му коства живота.

На подложките на чашите пък били изписано: "Пий и не прекалявай! А при спешен случай, звъни на 112!”.

Консулът на Великобритания заяви, че и климатът е виновен за малката алкохолна издръжливост на сънародниците му, които почиват в Слънчев бряг.

Той посочи, че за една година 24 англичани са намерили смъртта си в България. В това число са и туристи, починали от естествена смърт. 

Водещи

Най-четени