Ще направиш ли коледна украса с мен? 05.12 | 18:55
Ученици от 23-то училище в София правиха коледна украса с децата от 6-то помощно училище
![Ще направиш ли коледна украса с мен?](http://inews.bg/pictures/729909_1004.jpg)
Ученици от 23 СОУ в София изработиха днес коледна украса с ученици от 6-то помощно училище. Звезди, елхи, сърца от хартия, памук и вата, нарисувани с боички. Класните стаи се изпълниха с радостна глъчка както във всяко едно училище. Нищо че е помощно. "Аз не обичам да използвам тази дума. Предпочитам да използвам "специално" или "специални деца", обясни директорката на дома Христина Владимирова.
Целта на инициативата е да осъществи контакт и да повиши социалните умения на децата с специфични образователни потребности от помощното училище. До този момент не веднъж деца са участвали в такива проекти, разказа ни Владимирова и даде като пример изключително интересното и вълнуващо за децата посещение на ученици от фризьорския техникум, които са направили прически на децата.
В 6-то помощно училище учат общо 60 деца, като капацитетът е запълнен. Училището разполага с нужните специалисти – логопед, психолог, педагогически персонал и работи усилено с деца, страдащи от аутизъм – в последните години все по-често откривано заболяване сред децата. В училището имат отбор по крикет, веднъж седмично тренировки по тенис, а също и кръжок по приложно майсторство.
Много от малчуганите имат определен талант – дали да рисуват, дали да пеят, и това трябва да се използва, поясни Владимирова.
Повечето от децата и младежите в 6-то помощно училище в София не биха могли да се интегрират в масовото училище. Процесът на интеграция трябва да бъде съобразен и от индивидуалните способности и потребности на учениците, според Владимирова, а тези деца имат нужда точно от индивидуални програми на обучение и от специалисти. Такъв подготвен педагогически персонал в масовите училища все още няма, а и материалната база не би могла да отговори на нуждите на децата с увреждания.
Иначе като цяло процесът на интеграция е изцяло положителен и специалните деца имат нужда да бъдат сред нас, като общество, да се учат и да умеят да се справят доколкото могат и сами, смята Владимирова: "Целта ни е децата да бъдат социално интегрирани и можещи. Не се стремим към академични знания."
Затова и всеки един контакт, всяко едно посещение в масово училище или в учреждения, институция е изключително полезен. Такава е и идеята на съвместното изработване на коледна украса.
В ателието на учениците в помощното училище се включи и заместник-министър Милена Дамянова, която обеща да съдейства за посещение на децата от училището в сградата на министерството.
А ателието започна с танц, а завърши с шоколад.
Водещи
-
Надежда Йорданова: Назначението на Людмила Петкова в АДФИ е скандално
Не ни е потърсена подкрепа, не е воден разговор и в групата, каза тя относно избора на нови...
11.02 | 16:15
-
Парламентът на Украйна позволи купуването на двата ядрени реактора, предназначени за АЕЦ "Белене"
Те са предназначени за атомната електроцентрала "Хмелницки", която работи с намален наполовина...
11.02 | 16:00
-
Като в „Терминатор“: ИИ съвсем скоро ще унищожи цялото човечество?
Ботовете могат да използват „милион оръжия наведнъж“ без човешки надзор, предупреди експерт
11.02 | 15:44
-
Виктория натиска Рачков за бебе
11.02 | 15:30
Най-четени
-
Премиерът Росен Желязков е в Париж за Срещата на върха по въпросите на изкуствения интелект
Форумът събира световни лидери, представители на бизнеса, академичните среди и гражданското...
11.02 | 11:15
-
Козлодуй и Криводол първи минаха на евро
11.02 | 08:13
-
Грипната епидемия в страната все още не е отминала, въпреки спада в броя на заболелите
Различни варианти на грип удължават епидемията
11.02 | 09:45
-
Трима участници са застрашени от изгонване още в първия епизод на Hell’s Kitchen
Висок адреналин, удивителни рецепти и трима номинирани белязаха огненото начало на седмия...
11.02 | 09:54