Борисов: Наесен само по магистрала между Благоевград и Симитли 02.03 | 11:12
През септември ще бъде пуснато движението през вече наполовина готовия тунел „Железница“
През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" и в целия участък от Благоевград до Симитли, обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът лично се увери в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север. "От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин", посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра.
Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания. "Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г. Колко години са назад и в страни – нека хората да си правят своя извод", напомни още Борисов за нереализираните чужди обещания в миналото. "Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили", категоричен беше премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.
Тунел "Железница" на АМ "Струма" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 г., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел "Железница" вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената "сбойка" на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Водещи
-
Първан Симеонов: Румен Радев видимо влезе в кампаниен режим
Политологът е на мнение, че управляващите са разрешили успешно казуса с "Лукойл"
19.11 | 21:00
-
Михаил Миков: Бюджетът за 2026 г. е милитаристичен, води до задлъжняване
Сполред него решението на КС за референдума за еврото е тежко наказание за Киселова
19.11 | 20:45
-
При работа в почивни дни с увеличение от 75% се заплаща само извънредният труд
За работещите по график не се предвижда увеличение
19.11 | 20:30
-
Словакия ще заведе иск срещу ЕС заради плановете за прекратяване доставките на руски газ
Премиерът Роберт Фицо не обяви каква компенсация би могло да търси правителството на страната,...
19.11 | 20:15
Най-четени
-
Асен Василев: Борисов да каже имал ли е тайна закуска с Румен Спецов и Валентин Златев
„Виждаме едно огромно бързане и опит да се наложи най-пагубният бюджет за последните 25 години...
19.11 | 11:15
-
25 млн. евро е предвидената финансова подкрепа по програма „Енергийна сигурност“ до 2028 г.
Това съобщи министърът на енергетиката Жечо Станков
19.11 | 15:20
-
Илиян Василев: „Наш“ човек ще купи Фалкона, а правителството ще си вземе нов по-голям самолет
Исторически прецедент
19.11 | 10:15