Борисов: Наесен само по магистрала между Благоевград и Симитли 02.03 | 11:12
През септември ще бъде пуснато движението през вече наполовина готовия тунел „Железница“

През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" и в целия участък от Благоевград до Симитли, обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът лично се увери в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север. "От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин", посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра.
Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания. "Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г. Колко години са назад и в страни – нека хората да си правят своя извод", напомни още Борисов за нереализираните чужди обещания в миналото. "Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили", категоричен беше премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.
Тунел "Железница" на АМ "Струма" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 г., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел "Железница" вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената "сбойка" на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
Водещи
-
Асен Василев е петият заподозрян по делото "Коцев"
Софийският градски съд решава дали да остави в ареста кмета на морската столица
11.07 | 20:13
-
15 467 зрители са присъствали на стадион „Георги Аспарухов“ в четвъртък вечер
Двубоят между Левски и Апоел Беер Шева се оказа най-посетеният мач от първия предварителен...
11.07 | 18:00
-
До края на годината ще бъдат осигурени близо 200 единици различна техника за гасене на пожари
Сред тях са още 20 дрона за наблюдение, над 70 мобилни системи, различни видове пожарни, каза...
11.07 | 17:20
-
Експерт обяснява кога може да се придобие собственост по давност и как да се защитят правата пред Европейския съд
Права при наследени имоти
11.07 | 16:59
Най-четени
-
Борисов заяви, че всички държави завиждат на България за успехите
Борисов поздрави МВР за разбитата нелегална фабрика за цигари в Хасковско.
11.07 | 10:15
-
Вотът на недоверие не мина: Политически реакции, след като кабинетът „Желязков“ оцеля
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов
11.07 | 10:45
-
Павел: Вече мога да го обявя официално - за второ лято съм в Дуранкулак
Той застава рамо до рамо с Ралица Паскалева, с която вече снимат най-новите епизоди на...
11.07 | 12:45
-
Росен Желязков обеща помощ на Зеленски за възстановяването на Украйна след войната
Кредитен рейтинг и икономически перспективи
11.07 | 13:30