40-50 сайта за групово или клубно пазаруване активни у нас 15.06 | 19:13
През последните години у нас има бум на онлайн търговията
![40-50 сайта за групово или клубно пазаруване активни у нас](http://inews.bg/pictures/186943_1004.jpg)
През последните години у нас има бум на онлайн търговията и причините за това са комплексни.
Броят на домакинствата, които имат компютър, вече е достатъчно висок, а освен това и качеството на интернет връзката е достатъчно добро, за да позволи подобни платформи.
На особена почит в момента са сайтовете за онлайн търговия – онлайн магазини, сайтове за групово пазаруване и т.нар. платформи за продажба.
Само у нас функционират около 40-50 сайта за групово или клубно пазаруване – този вид пазаруване е на принципа на груповото, но в сайта се влиза с определена парола и не е насочен към толкова много хора.
От гледна точка на търговеца, позитивите при този вид сайтове са, че имат много ниски разходи в сравнение с реалните магазини, както и лесно администриране и лесно приложими модели за външни пазари. Също така са лесно сравними характеристиките на продуктите и освен това са удобно място за реклама на търговците.
Минус при груповото пазаруване е, че то е регионално ориентирано и предложенията са съответно регионални.
Освен това проблем се оказва и възможността за "прегряване", т.е. когато закупените ваучери надминат възможностите на търговеца. Също така има ограничена възможност за предлагане, тъй като търговците, които участват, са недостатъчно на брой, а в определен момент това ще стане още по-голям проблем.
Минус е и това, че е неприложим вид търговия за много стоки.
Минуси са и това, че е трудно да се събере комисионната след извършване на продажбата и трудно могат да се проследят реалните продажби.
Друга възможност са платформите за продажби. Това е обща платформа, върху която различно профилирани фирми предлагат стоките и услугите си. Пример за такава платформа е directno.com. Плюсовете на платформата са, че оказва само посредническа дейност, администрира се лесно, може да се осчетоводява лесно и като цяло е лесно приложим модел за търговия.
Минуси са безотговорността на търговците, това че се следят трудно реалните продажби и съответно трудно се взимат комисионни. Немалък проблем се оказва и медиацията при възникнал проблем между отделните търгуващи страни.
Затова е важно търговецът да се запознае със Закона за защита на потребителите и Закона за електронната търговия, които ще отговорят на много от въпросите, свързани с начина на работа, както и някои решения на проблеми, които могат да възникнат на по-късен етап, съветват експертите от форума eacademy, организиран от "Уебит".
Важна препоръка също е продуктите да не са твърде специфични, характерни единствено за определен бизнес. Трябва да се направи и план за развитие, съветват експертите.
Сайтът може да бъде ориентиран B2B – Бизнес до бизнес или Потребител към потребител. Бизнес към бизнес ориентиран портал е PlasticNet.com, където хора от определен бранш могат директно, без посредници, да извършват търговия или размяна. Популярен у нас пример за сайт, ориентиран от потребител към потребител, е Prodavalnik.com.
Тези видове онлайн магазини имат няколко основни предимства пред традиционните магазини. На първо място те са много популярен начин за продажба - в сайта може да се включи много информация, освен това не е нужно да има администратор, който да въвежда стоката.
Основен плюс е също, че има много по-малко разходи, свързани с поддръжката на реален магазин, въпреки че е възможно средствата за реклама и разрастване да достигнат разходите за офлайн (реален) магазин. Съществен плюс, особено за българската действителност, са ниските цени, както и липсата на склад.
Други плюсове са по-голямото разнообразие на стоки и по-добрият обзор и представяне на стоките, което пък позволява и по-добрата възможност за сравняване на характеристиките на продуктите.
Не са малко и минусите, обаче. Първият и най-съществен е липсата на доверие от страна на клиентите. Освен това не винаги може да се следи наличността. Проблем се оказва и логистиката и липсата на традиции в използването на електронно банкиране или каквито и да е електронни системи за плащане.
Съществува проблем при някои от сайтовете и с описанието на стоките – проблеми със снимките са най-чести. Минус са и големите разходи за хостинг и реклама и др.
Водещи
-
Започва кандидатстването за еднократна помощ за учениците от първи до четвърти клас и осми клас
Тя посочи, че сумата е 300 лева, която се изплаща на две части. „Ако детето не постъпи в...
08.07 | 17:30
-
Шест деца, яли бисквити с канабис, са приети в болница в Плевен
Екипът от лекари в Клиниката по токсикология призовават родители и деца да бъдат внимателни!
08.07 | 17:00
-
Регистрираха пет силни изригвания на Слънцето в нощта на 8 юли
След изригванията нивото на влияние на слънчевото рентгеново излъчване върху йоносферата на...
08.07 | 16:30
-
Пеевски за Доган: Готов съм да се срещнем
Колегите в ДПС призоваха за пълно обединение между мен и Ахмед Доган. Това заяви председателят...
08.07 | 15:59
Най-четени
-
Кои са най-търсените коли втора ръка в България?
Общо регистратаните коли са 4772. Не са включени регистрациите на Golf Plus и 32 Golf...
08.07 | 10:30
-
Днес ства още по-горещо
Жълт код за опасно високи температури е в сила за цялата страна
08.07 | 08:00
-
До 10 хил. лв. може да стигне глобата, ако пазарите са мръсни и вони от разлагащи се продукти
Така фермерските пазари вече са грижа на общините, които до този момент се чудеха какво да...
08.07 | 15:00