Феновете в социалните мрежи – по-добрата реклама 14.06 | 16:50
Зад всяка марка с добра идея ще застанат много почитатели

Брандовете в последно време са станали толкова важни, че в момента са проява на социален статус.
Социалните медии и мрежи имат доминиращо значение при определянето на принадлежността, защото поставят човека в общност. Затова и бизнесът трябва да обърне внимание именно да намирането на почитатели на своите марки в мрежата.
А колкото и да е добра мрежата в България, на фона на Европейския съюз имаме още какво да научим и върхове, които да покрием.
Основание за това е фактът, че подобен тип медии и различните приложения се развиват дори и у нас с изключителна лекота, казаха специалисти по време на e-academy, организирана от "Уебит".
Според Пламен Русев от "Постефекти” социалните мрежи са развъдници на фенове, които, в случай че бъдат привлечени по правилния начин, могат да окажат добро влияние върху бизнеса в най-общ смисъл.
В общи линии феновете буквално "се отглеждат". 64% от малките деца вече могат да разпознават някои от марките, например McDonald's.
Много ясно това може да бъде установено при вглеждане в пирамидата на Маслоу.
Принадлежността в тази пирамида играе ключова роля, защото точно тук се задоволяват нуждите на потребителите от място, където да покажат своята принадлежност към определена марка.
Податливи на това са феновете, особено тези в тийнейджърска възраст, които са основна таргет група в много кампании. Така се определят и мотиваторите, които на по-късен етап влияят върху увереността и самоусъвършенстването.
Златната среда в блоговете
Друг вид общност е блогосферата. Деси Бошнакова от ROI Communication представи добри практически решения, когато става въпрос за създаването на блог.
Според нея зад всяка марка с добра идея ще застанат много фенове. Въпросът е как да бъдат привлечени чрез блоговете още повече такива. Тук възниква въпросът кое е по-важно - съдържанието или обема и броя на постовете в блога.
Бошнакова обасни, че най-добрият вариант е да се търси баланс между двете. Такъв баланс например няма в печатните издания, тъй като там има огромен тираж, но малка част от него е реално закупен и посланието, както и рекламата, не стигат в такъв обем до потребителите.
Подобна тенденция се очертава и във Facebook. Има много страници с милиони фенове, които обаче са неактивни. В този смисъл според Бошнакова е по-добре да имате 12, но действащи фенове, с които да обменяте идеи или да правите бизнес.
Новите медии са станали феномен не само защото предлагат неща, немислими до момента, а и защото към тях могат да се прилагат някои работещи модели, важащи за традиционната търговия.
Водещи
-
Удря ни мощна магнитна буря, която може да спре тока
Те ще продължат дни, а може би и седмици, алармират астрономи
20.05 | 20:45
-
Акция на Европрокуратурата и ГДБОП в Сандански
Операцията е свързана с разследване на злоупотреба със средства от еврофондове
20.05 | 20:30
-
Financial Times: Еврокомисията иска да въведе 2 евро такса за пратки от трети страни
Целта е справяне с нарастващия обем пратки, повечето от които идват от Китай
20.05 | 20:15
-
Димитър Аврамов: Не криза, а транспортна постановка видяхме в София
"Правителството наля пари от данъците на всички - това е лоша социалистическа практика",...
20.05 | 20:00
Най-четени
-
Синдикати: Готови сме отново за стачка в градския транспорт
Синдикатите са против сливането на транспортната система в едно дружество.
20.05 | 09:45
-
Васил Терзиев поиска от Теменужка Петкова да се произнесе до 3 дни за сметосъбирането
Те са предоставени в края на март на Агенцията по обществени поръчки, която е подчинена на...
20.05 | 12:15
-
Киселова: Дори и Радев да сезира КС за референдума, това няма да се отрази на конвергентния доклад
Президентът има право да отправи искане към НС", посочи тя и заяви, че е върнала като...
20.05 | 13:10
-
Задава ли е нова пандемия? Еболата се завърна в Европа
Мъж, пътувал до Африка, даде положителна проба, изолираха го в болница
20.05 | 13:40