Феновете в социалните мрежи – по-добрата реклама 14.06 | 16:50
Зад всяка марка с добра идея ще застанат много почитатели

Брандовете в последно време са станали толкова важни, че в момента са проява на социален статус.
Социалните медии и мрежи имат доминиращо значение при определянето на принадлежността, защото поставят човека в общност. Затова и бизнесът трябва да обърне внимание именно да намирането на почитатели на своите марки в мрежата.
А колкото и да е добра мрежата в България, на фона на Европейския съюз имаме още какво да научим и върхове, които да покрием.
Основание за това е фактът, че подобен тип медии и различните приложения се развиват дори и у нас с изключителна лекота, казаха специалисти по време на e-academy, организирана от "Уебит".
Според Пламен Русев от "Постефекти” социалните мрежи са развъдници на фенове, които, в случай че бъдат привлечени по правилния начин, могат да окажат добро влияние върху бизнеса в най-общ смисъл.
В общи линии феновете буквално "се отглеждат". 64% от малките деца вече могат да разпознават някои от марките, например McDonald's.
Много ясно това може да бъде установено при вглеждане в пирамидата на Маслоу.
Принадлежността в тази пирамида играе ключова роля, защото точно тук се задоволяват нуждите на потребителите от място, където да покажат своята принадлежност към определена марка.
Податливи на това са феновете, особено тези в тийнейджърска възраст, които са основна таргет група в много кампании. Така се определят и мотиваторите, които на по-късен етап влияят върху увереността и самоусъвършенстването.
Златната среда в блоговете
Друг вид общност е блогосферата. Деси Бошнакова от ROI Communication представи добри практически решения, когато става въпрос за създаването на блог.
Според нея зад всяка марка с добра идея ще застанат много фенове. Въпросът е как да бъдат привлечени чрез блоговете още повече такива. Тук възниква въпросът кое е по-важно - съдържанието или обема и броя на постовете в блога.
Бошнакова обасни, че най-добрият вариант е да се търси баланс между двете. Такъв баланс например няма в печатните издания, тъй като там има огромен тираж, но малка част от него е реално закупен и посланието, както и рекламата, не стигат в такъв обем до потребителите.
Подобна тенденция се очертава и във Facebook. Има много страници с милиони фенове, които обаче са неактивни. В този смисъл според Бошнакова е по-добре да имате 12, но действащи фенове, с които да обменяте идеи или да правите бизнес.
Новите медии са станали феномен не само защото предлагат неща, немислими до момента, а и защото към тях могат да се прилагат някои работещи модели, важащи за традиционната търговия.
Водещи
-
Помощ от Apple са поискали от ФБР, за да отключат телефона на Алексей Петров
Айфонът, който потенциално съдържа ключова информация за последните му контакти, бизнес сделки...
08.09 | 17:40
-
Откриха "Алеята на книгата"
В 61 бели шатри са събрани над 150 български издателства и автори
08.09 | 17:20
-
Кремъл: Санкциите никога няма да накарат Русия да промени курса си
Няколко часа по-рано САЩ и Европейският съюз посочиха, че обмислят налагането на допълнителни...
08.09 | 17:00
Най-четени
-
Богомил Манчев: До 2051 г. в България трябва да имаме работещи 4 големи ядрени блока
Спешно трябва да се направи анализ на оборудването на АЕЦ "Белене", може ли да се ползва от...
08.09 | 12:20
-
Проф. Даниел Вълчев: Натискът за предсрочни избори ще се усилва
Според него правителството е в режим на оцеляване
08.09 | 11:20
-
Бившият зам.-кмет на Варна: Получих заплахи за живота си
2 месеца след депозирането на заявление пред СГП, никой не ме потърси, за да бъда разпитан,...
08.09 | 16:00
-
Патриарх Даниил: Богородица донесе радост за света
08.09 | 14:00