Феновете в социалните мрежи – по-добрата реклама 14.06 | 16:50

Зад всяка марка с добра идея ще застанат много почитатели

От Елица Елефтерова

Брандовете в последно време са станали толкова важни, че в момента са проява на социален статус.  

Социалните медии и мрежи имат доминиращо значение при определянето на принадлежността, защото поставят човека в общност. Затова и бизнесът трябва да обърне внимание именно да намирането на почитатели на своите марки в мрежата.

А колкото и да е добра мрежата в България, на фона на Европейския съюз имаме още какво да научим и върхове, които да покрием.

Основание за това е фактът, че подобен тип медии и различните приложения се развиват дори и у нас с изключителна лекота, казаха специалисти по време на e-academy, организирана от "Уебит".

Според Пламен Русев от "Постефекти” социалните мрежи са развъдници на фенове, които, в случай че бъдат привлечени по правилния начин, могат да окажат добро влияние върху бизнеса в най-общ смисъл.

В общи линии феновете буквално "се отглеждат". 64% от малките деца вече могат да разпознават някои от марките, например McDonald's.

Много ясно това може да бъде установено при вглеждане в пирамидата на Маслоу.

Принадлежността в тази пирамида играе ключова роля, защото точно тук се задоволяват нуждите на потребителите от място, където да покажат своята принадлежност към определена марка.

Податливи на това са феновете, особено тези в тийнейджърска възраст, които са основна таргет група в много кампании. Така се определят и мотиваторите, които на по-късен етап влияят върху увереността и самоусъвършенстването.

Златната среда в блоговете

Друг вид общност е блогосферата. Деси Бошнакова от ROI Communication представи добри практически решения, когато става въпрос за създаването на блог.

Според нея зад всяка марка с добра идея ще застанат много фенове. Въпросът е как да бъдат привлечени чрез блоговете още повече такива. Тук възниква въпросът кое е по-важно - съдържанието или обема и броя на постовете в блога.

Бошнакова обасни, че най-добрият вариант е да се търси баланс между двете. Такъв баланс например няма в печатните издания, тъй като там има огромен тираж, но малка част от него е реално закупен и посланието, както и рекламата, не стигат в такъв обем до потребителите.

Подобна тенденция се очертава и във Facebook. Има много страници с милиони фенове, които обаче са неактивни. В този смисъл според Бошнакова е по-добре да имате 12, но действащи фенове, с които да обменяте идеи или да правите бизнес.

Новите медии са станали феномен не само защото предлагат неща, немислими до момента, а и защото към тях могат да се прилагат някои работещи модели, важащи за традиционната търговия.

Водещи

Най-четени