Феновете в социалните мрежи – по-добрата реклама 14.06 | 16:50
Зад всяка марка с добра идея ще застанат много почитатели
![Феновете в социалните мрежи – по-добрата реклама](http://inews.bg/pictures/186460_1004.jpg)
Брандовете в последно време са станали толкова важни, че в момента са проява на социален статус.
Социалните медии и мрежи имат доминиращо значение при определянето на принадлежността, защото поставят човека в общност. Затова и бизнесът трябва да обърне внимание именно да намирането на почитатели на своите марки в мрежата.
А колкото и да е добра мрежата в България, на фона на Европейския съюз имаме още какво да научим и върхове, които да покрием.
Основание за това е фактът, че подобен тип медии и различните приложения се развиват дори и у нас с изключителна лекота, казаха специалисти по време на e-academy, организирана от "Уебит".
Според Пламен Русев от "Постефекти” социалните мрежи са развъдници на фенове, които, в случай че бъдат привлечени по правилния начин, могат да окажат добро влияние върху бизнеса в най-общ смисъл.
В общи линии феновете буквално "се отглеждат". 64% от малките деца вече могат да разпознават някои от марките, например McDonald's.
Много ясно това може да бъде установено при вглеждане в пирамидата на Маслоу.
Принадлежността в тази пирамида играе ключова роля, защото точно тук се задоволяват нуждите на потребителите от място, където да покажат своята принадлежност към определена марка.
Податливи на това са феновете, особено тези в тийнейджърска възраст, които са основна таргет група в много кампании. Така се определят и мотиваторите, които на по-късен етап влияят върху увереността и самоусъвършенстването.
Златната среда в блоговете
Друг вид общност е блогосферата. Деси Бошнакова от ROI Communication представи добри практически решения, когато става въпрос за създаването на блог.
Според нея зад всяка марка с добра идея ще застанат много фенове. Въпросът е как да бъдат привлечени чрез блоговете още повече такива. Тук възниква въпросът кое е по-важно - съдържанието или обема и броя на постовете в блога.
Бошнакова обасни, че най-добрият вариант е да се търси баланс между двете. Такъв баланс например няма в печатните издания, тъй като там има огромен тираж, но малка част от него е реално закупен и посланието, както и рекламата, не стигат в такъв обем до потребителите.
Подобна тенденция се очертава и във Facebook. Има много страници с милиони фенове, които обаче са неактивни. В този смисъл според Бошнакова е по-добре да имате 12, но действащи фенове, с които да обменяте идеи или да правите бизнес.
Новите медии са станали феномен не само защото предлагат неща, немислими до момента, а и защото към тях могат да се прилагат някои работещи модели, важащи за традиционната търговия.
Водещи
-
Парламентарната рулетка: Ще забави ли президентът връчването на другите мандати?
По Конституция държавният глава трябва да връчи третия мандат седем дни след неуспешен втори....
05.07 | 17:59
-
Засилено полицейско присъствие във врачанското село Малорад след задържането на кмета Иво Иванов
Той бе хванат зад волана след употреба на наркотици
05.07 | 17:45
-
Близо 20 на сто от кравето сирене, произведено през миналата година у нас е с добавени растителни мазнини
Преработеното биволско мляко и смес са 0.5% от общото мляко, като се отчита намаление с 4.6%.
05.07 | 17:15
-
Орбан е в Москва за преговори с Путин
"При всички случаи се радвам да ви видя и има за какво да си поговорим", добави той.
05.07 | 16:59
Най-четени
-
Най-добрият шанс за кабинет - преговори между първия и втория мандат?
Според експертите най-добрият момент за преговори между народните представители е между първия...
05.07 | 11:15
-
В следващите дни България ще бъде обхваната от сериозна горещина
Суша и липса на валежи
05.07 | 11:30