SMS-ите за платено паркиране в София без посредник от другия месец 05.08 | 15:47
Близо 30 000 са вече местата в „синя“ и „зелена“ зона
![SMS-ите за платено паркиране в София без посредник от другия месец](http://inews.bg/pictures/2174622_1004.jpg)
Центърът за градска мобилност придобива системата за обработване на SMS - и от паркирането в "синя” и "зелена” зони в София, и вече няма да работи с посредник. Това ще позволи на дружеството да намали и финансовите си разходи. До момента тази дейност минава през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея, сключен през 2015 година, изтича този септември, предаде БНТ.
ЦГМ обяви процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на ЗОП с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в "синя" и "зелена" зони чрез SMS-и.
Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката, за всички потенциални по закон изпълнители, е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период. Стойността е определена в съответствие на приходите от SMS-и от зоните за платено паркиране в София. Реално тази прогнозната сума представлява до 12 % от общите приходи от услугата. Доставчиците, с които се очаква да бъдат сключени договори по обявената поръчка, ще я получат за организиране и гарантиране непрекъснатост на услугата за паркиране чрез SMS-и. За сравнение до 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата-посредник, е бил 15 на сто, а за последните 4 години е 13 на сто. В настоящата обществена поръчка е до 12 на сто.
За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.
До края на годината ЦГМ ще пусне и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Дружеството планира да има такова приложение, както и дава правото на всеки търговец да разработи свое и да го предложи срещу 10 % търговска отстъпка (такава е тя към момента и за търговците, които продават хартиени талони за паркиране). Дигиталният талон ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.
Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50 % от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги (в момента се довършва този на метростанция "В. Левски", който е със 197 места, и предстоят ремонтите на паркингите на Централна гара и бул. "Сливница") и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места. Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт.
Водещи
-
Проф. Коларова: За ПП няма никакви перспективи за участие във властта
Следващи предсрочни избори според нея ще бележат края на политическото битие на "Продължаваме...
16.06 | 18:00
-
Кубрат Пулев печели „Островът на 100-те гривни”?
Ако шампионът наистина се окаже един от звездните участници в шоуто, най-вероятно победата ще...
16.06 | 17:41
-
Поскъпването на фериботните билети в Гърция отказва туристи от летуване на островите
Те се пренасочват към континенталната част на страната
16.06 | 17:00
-
Проф. Чуков: Три империи си приличат, независимо от външнополитическата им доктрина
Българите много силно трябва да се замислим
16.06 | 17:01
Най-четени
-
Затопля се, прекласно време за разходки и плаж
16.06 | 09:00
-
Радослав Бимбалов: Ние сме бутафория на държава, бутафория на демокрация
"Следващи избори наистина ще ни вкарат в страховита турбуленция, от която не знам дали изобщо...
16.06 | 15:30
-
Кървави екшъни с футболни фенове на ЕВРО 2024 разтърсиха Германия
След наръгани, вече има и застреляни, полицията е на крак, блокира квартал
16.06 | 10:00