Автобуси ще превозват пътници на закрити жп линии? 28.10 | 19:19

От БДЖ са поискали и 5% увеличение на цените на билетите

От Деляна Петкова

772 млн. лева са общите задължения на БДЖ. Това налага оптимизация на графика и влаковете. Това коментира Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД в интервю за econ.bg.

Владимиров уточни още, че оптимизацията на графика означава, че ще отпаднат най-некачествените локомотиви и вагони и реално така условията за пътуване ще се подобрят.

"За нас е важно да знаем кои са губещите влакове и да предоставим тази информация на правителството. Решението за съкращаването на влаковете е на българското правителство", заявява той и признава, че в момента всички влакове са губещи.

От компанията обмислят да оптимизират графика за влакове с рентабилност под 15%. Като пример за промените Владимиров посочва, че ако по една жп линия се движат четири влака, плановете са те да бъдат редуцирани до два на ден. "С "Автомобилна администрация" обмисляме през деня пътниците да се извозват с автобуси", допълни още той.

Цените на услугата у нас е най-ниската сравнено с всички останали видове транспорт. По тази причина и от БДЖ са поискали увеличение на цената на билетите с 5%. Дали обаче билетчето за влак ще поскъпне – крайната дума има министърът на транспорта Ивайло Московски.

Владимиров призна още, че има забавяне на изпълнението на идеята за електронната продажба на билети. Онлайн продажбите обаче могат да стартират до края на тази година.

Какво още разказа за модернизацията на компанията председателят на Съвета на директорите на "Холдинг Български държавни железници" можете да прочетете в интервюто на Econ.bg.

Водещи

Най-четени