Асоциацията на моловете: Отворете ни възможно най-рано преди Коледа 11.12 | 18:28

Българската асоциация на ритейл центровете обещава стриктни мерки за дезинфекция и безопасност

От iNews.bg

Коледното пазаруване е неизбежно и колкото повече магазини бъдат отворени, толкова по-ефективно ще бъде избегнато струпването на много хора на едно място и натиска върху фирмите за доставка. В първите седмици от локдауна се видя, че ефект от затварянето на моловете няма.

Нито има доказателства, че те са по-опасни от останалите големи магазини, които продължават да функционират, нито се отчита промяна в броя на заболелите като цяло.

Затова Българската асоциация на ритейл центровете, обединяваща 11 от големите търговски центрове в страната, отправя апел моловете да бъдат отворени колкото е възможно по-рано преди коледните празници. Това ще осигури алтернативи за пазаруване, което ще бъде от изключителна полза за потребителите.

"Хората ще пазаруват за Коледа, за да зарадват своите близки и това да са принудени да го правят от малък брой места изобщо не е противоепидемично" – обявиха от асоциацията. "Разчитаме отварянето на моловете да се случи най-късно от 22 декември" – допълват от там.

Настояването на търговските центрове, разбира се, върви заедно с продължаващ ангажимент за поддържат и усъвършенстват изключително стриктни мерки за спазване на дистанция и дезинфекция на общите пространства. Припомняме, че моловете в страната ни оперират съгласно разпоредбите и препоръките на здравните власти, като значителна част от тях са въвели и редица допълнителни мерки, които се базират на най-добрите световни практики. Големите пространства и използването на естествен въздух във вентилацията подпомагат усилията за поддържане на по-безопасна среда за всички.

От асоциацията на моловете напомнят, че единствено в България обект на подобни рестрикции са търговските центрове. Такива драстични мерки или не са въведени, или се простират върху всички без тези, които продават стоки от първа необходимост. Точно това е една от причините за случващото се неравномерно разпределение на клиентите, което освен струпвания на едно място, създава и предпоставки за нелоялна конкуренция. Вън от всякакво съмнение е, че безопасността на даден търговски обект зависи от предприетите мерки в него, а не от това дали е самостоятелен или не.

Водещи