Брюксел ни е дал 32 млн. евро за промоции на сирене и плодове 18.01 | 14:39

Средствата са отпуснати по девет програми

От Ралица Стоянова

Европейската комисия е одобрила 9 промоционални програми с българско участие на обща стойност 32 млн. евро. Това съобщи заместник-министърът на земеделието и храните д-р Цветан Димитров по време на откриването на информационния форум по схемата "Промоционални програми за земеделски продукти”.

Той обясни, че се промотират млечни продукти като бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, вина със защитени наименования, преработени плодове и зеленчуци, също и пресни череши.

Тези програми са представени на територията на 15 държави в Европа, Северна и Южна Америка, Азия и Австралия, информират от земеделското министерство. 

Димитров заяви, че промоционалните програми са важен фактор за увеличаване на износа. Той подкрепи твърдението си с данни от официалната статистика.

Според тях износът на бяло саламурено сирене и кашкавал за Русия е нараснал от 120 тона за 2009 г. до 225 тона през 2011 г. Предлагането на бяло саламурено сирене и кашкавал на пазара в Германия се е увеличило от 708 тона през 2009 г. до 1059 тона за 2011 г. ( до октомври 2012 г. изнесените количества са 1233 тона). Износът на бяло саламурено сирене и кашкавал за Испания пък от 46 тона за 2009 г. е достигнал 139 тона през 2011 г. (до октомври 2012 г. изнесените количества достигат до 150 тона).

Програмата "Освободете вкуса", която е за консервирани плодове и зеленчуци, е стартирала по-късно в края на 2011 г. През 2012 г. при нея  се наблюдава по-интензивна търговска дейност, каза Димитров.

Износът на компоти от праскови за Румъния от 675 тона за 2010 г. е нараснал до 1363 тона до края на 2012 г. Аналогична тенденция се наблюдава и по отношение на Полша. Ръст е отбелязал износът на лютеница за Германия  - от 191 тона през 2011 г. до 292 тона до октомври 2012 г.

Водещи

Най-четени