До 1.3 млрд. лева ще трябват, за да стане БДЖ модерен превозвач 01.09 | 14:18
Първите нови влакове тръгват до пролетта на 2021 г., обеща Владимир Владимиров
![До 1.3 млрд. лева ще трябват, за да стане БДЖ модерен превозвач](http://inews.bg/pictures/1969904_1004.jpg)
Направихме прогнозни бюджети за това какви инвестиции са необходими за цялостното технологично обновление на железницата. Сумите са огромни – става въпрос за инвестиция между 800 млн. и 1,3 млрд. лева. Това заяви изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров, на брифинг за представяне на проект за поръчка на нови мотрисни влакове, предаде "Фокус". Той обясни, че заради този проект е подготвен специален доклад, разработен от 3 университета – УНСС, Технически университет и Висшето транспортно училище, заедно с експерти на БДЖ, НКЖИ и представители на Министерство на транспорта. "Този документ е огледал всички възможни страни на това как трябва да изглежда в следващите години влаковият парк на БДЖ, какви трябва да му бъдат общите технически параметри, какъв пътникопоток може да спечели БДЖ, след като подобри конкурентоспособността си на пазара и какъв комфорт трябва да предложи на клиентите си. На тази основа колегите от "Пътнически превози” са готови да стартират обществена поръчка за доставка на нови мотрисни влакове”, обясни Владимиров.
По думите му условно инвестицията в технологичното обновление на железницата ще бъде разделена на два етапа. "През първият се предвижда да бъдат закупени 41 мотрисни влака, а през вторият – 44. Минималната сума, необходима на "Пътнически превози, за да може да реализира първият етап, е 380 млн. лева”, допълни Владимиров. И подчерта, че след стартирането на процедурата се очаква първите нови влакове да се движат по релсите на България в края на мандата на настоящото правителство.
"По-нататък е необходимо да се вземат решения на правителствено ниво, за да бъдат осигурени средства и за втория етап”, коментира изпълнителният директор на дружеството. "Второто важно нещо, е че БДЖ върви уверено по пътя към изчистване на дълговете, едно изключително тежко бреме за железницата. Към днешна дата са извадени повече от 600 млн. лева за обслужване на тези дългове и всички допълнителни разходи, свързани с тях”, допълни той.
Водещи
-
Радомир Чолаков: Когато се приемаше бюджета на Асен Василев, Ананиев се разплака
С него и Теменужка Петкова в Министерство на финансите трябва да сме спокойни, заяви той
05.02 | 20:45
-
Проф. Андрей Чорбанов: Ботоксът е патоген и като такъв е крайно опасен за здравето
Има риск от увреждане на здравето, предупреди той дамите, които възнамеряват в бъдеще да си...
05.02 | 20:30
-
Мая Манолова: Ще участвам в състезанието за омбудсман
Тя е приела номинация от неправителствена организация
05.02 | 20:15
Най-четени
-
Украинката Ксения Плачкова първо заклала сина си, докато спял
Това стана ясно по време на заседанието на Софийския окръжен съд, на което бе гледана мярката...
05.02 | 13:50
-
След сутрешния скандал – физически сблъсък между Костадинов и Мирчев в НС
Повод за сблъсъка станаха взаимни обвинения за финансиране от американска и руска страна
05.02 | 13:10
-
Гроздан Караджов с тревожни данни за парите по ПВУ
05.02 | 13:30
-
Кабинетът „Желязков” назначи първи областни управители
Това съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет
05.02 | 14:58