Договора за телефона ни – само с едър шрифт 16.03 | 09:50

Влязоха в сила новите изисквания към телекомите

От Момчил Лалев

От 15 март телекомите са задължени да предоставят договорите на клиентите си с достатъчно едър шрифт, заедно с условията и елементите на тарифния план. Изходящите повиквания ще се таксуват с първоначално времетраене от 30 секунди, а след това - на всяка секунда.

Освен, че договорите ще бъдат с по-едър шрифт, те няма да се продължават едностранно след изтичането на срока им и ще съдържат две тарифи - за мобилните и за фиксираните услуги.

Новите изисквания към мобилните оператори ще ги задължават още да ни известяват при достигането на лимита и да ни уведомяват за промените в договора с правото да го прекратим, информират от БНР.

"Трябва да има няколко съгласия и няколко информации за потребител, които са много съществени, които трябва да се поставят непосредствено преди и след мястото за полагане на подпис, а не някъде в договора на някоя си страница, например за публикуване на телефонния му номер или за съгласие за получаване на фактура, или съгласие за получаване на рекламни съобщения", подчертава Богомил Николов от асоциация "Активни потребители".

 

Водещи

Най-четени