Европейците имат най-много проблеми с авиокомпании и онлайн търговия 06.06 | 18:05

ECC са помогнали на 71 хил. души

От iNews.bg

Европейските потребителски центрове (ECC) са помогнали на 71 хил. европейци при проблеми с търговци в друга държава от ЕС, Исландия и Норвегия. Това показват официалните данни на институцията за 2010 година.

Спрямо предходната 2009 година има ръст на делата с 15 на сто. От своето съществуване (от 2005 година насам) центровете са помогнали при 350 хил. случая.

Едно на всеки три дела през миналата година (33.2%) касае проблеми с транспорта, а почти 60% от проблемите са в областта на въздушния транспорт. Някои от оплакванията, които центровете са получили са заради проблемите, причинени от изригването на исландския вулкан Ейяфятлайокутъл. Сред тях например са за неизплатени полагащи се компенсации за пътуващите при затвореното въздушно пространство над Европа.

56.2% от оплакванията на европейците пък се отнасят до електронната търговия. Има известен ръст на оплакванията в този сектор – през миналата година към 55% от оплакванията бяха свързани с проблеми, които европейците срещат при онлайн търговия.

Европейските потребителски центрове е мрежа от организации, които работят в 29 европейски държави. Те се явяват като медиатори при проблеми между потребители и търговци от други държави в ЕС, както и в Исландия и Норвегия, които също са част от схемата.

 

Водещи

Най-четени