Ставаме все по-взискателни към авиокомпаниите 29.12 | 10:28

Жалби от „коледните премеждия” в Европейския потребителски център очакват през януари

От Силвия Стоядинова

Двойно са се увеличили жалбите от дейността на авиокомпаниите през 2010 г. спрямо миналата година в Европейския потребителски център – България.

Само в понеделник и вторник пък са постъпили около 20 обаждания с питания от потребители как да потърсят своите права от съответната авиокомпания. Това съобщи директорът на центъра Игнат Арсенов.

По думите му това е десета от запитванията за годината, които са от порядъка на между 200 и 300.

Към момента има доста оплаквания от дейността на авиокомпаниите, но няма жалби. Процедурата е такава, че потребителят първо трябва да се обърне към самата авиокомпания, да й даде подходящ срок от две седмици до месец, за да може тя да му изпълни исканията и едва тогава той може да се обърне към нас, обясни Асенов, цитиран от "Фокус".

Жалби относно "коледните премеждия” в центъра се очакват към средата на януари или средата на февруари.

Очакванията са, че прогнозираните от синоптиците застудявания ще доведат до затруднения в авиотранспорта, оттам и до доста повече жалби.

Основният фактор, който влияе е изключителното събитие – изригването на вулкана в Исландия. Тогава много полети бяха спрени за дълго време. Това означава и увеличение на жалбите минимум в двоен размер в тази област.

Към момента в центъра увеличението на жалбите е със 100% спрямо предходната година, тоест има два пъти повече жалби в сравнение с 2009-а, обясни Асенов.

Ситуацията около полетите по празниците ще повлияе на статистиката за следващата година. И към момента в Европейски потребителски център – България получават жалби, свързани с вулканичния облак, тъй като потребителите на услугата са изчакали авиокомпаниите да им отговарят още от април-май.

Водещи

Най-четени