КЗП: Бъдете много внимателни в онлайн платформите на „Черния петък“ 23.11 | 16:40
Комисията с двойно повече проверки на електронните магазини заради пандемията
"В електронните платформи за търговия, които стават все по-популярни, една и съща стока може да бъде предлагана от различни търговци. Дори нейното представяне да изглежда по един и същи начин, ако има информация за това, че този търговец е различен, нека потребителите не се учудват, че е възможно да има и различни цени на тази стока и респективно различни да са процентите, ако тази стока влезе в кампанията "Черен петък". Това заяви пред bTV Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите. Темата на рубриката беше посветена на намаленията по време на т.нар. "Черен петък", който тази година повечето търговци провеждат в удължени периоди.
"Апелът към потребителите е да гледат конкретната цена на даден продукт и това да бъде ключово при сравнението на стоките в онлайн пространството. Потребителят може да прегледа няколко оферти за една и съща стока и на тази база да прецени дали процентът намаление е реален и коя в крайна сметка е най-изгодната й цена”, посочи председателят на КЗП.
Той допълни, че поради засиления интерес към пазаруването в интернет по време на пандемия, КЗП извършва два пъти повече проверки в сравнение с миналата година, наблюдавайки два пъти повече електронни магазини и предлагани в тях продуктови групи стоки. "Потребителите все повече се ориентират към този способ и съответно рисковете за тях се увеличават”.
Относно дадения пример за стока, в която има подвеждане на потребителите – диван с по-ниска основна цена преди обявяване на намалението и с по-висока основна цена след обявяване на намалението – Маргаритов обясни, че става дума за нелоялна търговска практика, за която търговецът ще бъде санкциониран. Той припомни, че в търговската мрежа има по-строги изисквания по отношение на обявяване на намаленията, отколкото в интернет – задължително трябва да бъде поставена старата и новата цена, трябва да бъде обявен процент намаление, както и задължение старата цена да е действала поне един месец преди намалението.
В предаването беше представена информация за най-търсените стоки в хода на кампанията, като през тази година класацията се оглавява от техниката (черна и бяла), детски играчки, спортни стоки, мебели и др., за сметка на традиционно търсените стоки от минали периоди – дрехи и обувки и парфюмерия и козметика.
Водещи
-
Задържаха гръцкия модел Анастасиос Михайлидис от случая „Хасърджиев”
По искане на Софийска районна прокуратура е образувано производство срещу него
05.12 | 20:45
-
Поразен от Украйна танкер мистериозно доплава до България и заседна край Ахтопол
Българските институции изготвят план за реакция
05.12 | 20:30
-
Румен Петков: ПП направиха Пеевски недосегаем с промените в Конституцията
Според бившия вътрешен министър протестът е бил „яхнат“ от Кирил Петков
05.12 | 20:15
Най-четени
-
Борисов: Провокатори тормозят семейството ми! Денков търсеше Пеевски при проблем!
"Днес ще направя един тест дали работим заедно - събрахме подписи и входираме искане да...
05.12 | 11:45
-
В понеделник правителството внася коригирания проектобюджет в НС
Какви ще са параметрите на план-сметката за 2026 г.
05.12 | 13:20
-
Голяма секира: Цените в сладкарницата на Линда Петкова скочиха до небесата
За поръчковите торти на няколко етажа клиентите шушукат, че цените са "космически“, а някои...
05.12 | 11:30
-
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета
Очакваме да отидем на избори максимално бързо, призова Божидар Божанов
05.12 | 13:10