КЗП: Бъдете много внимателни в онлайн платформите на „Черния петък“ 23.11 | 16:40
Комисията с двойно повече проверки на електронните магазини заради пандемията

"В електронните платформи за търговия, които стават все по-популярни, една и съща стока може да бъде предлагана от различни търговци. Дори нейното представяне да изглежда по един и същи начин, ако има информация за това, че този търговец е различен, нека потребителите не се учудват, че е възможно да има и различни цени на тази стока и респективно различни да са процентите, ако тази стока влезе в кампанията "Черен петък". Това заяви пред bTV Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите. Темата на рубриката беше посветена на намаленията по време на т.нар. "Черен петък", който тази година повечето търговци провеждат в удължени периоди.
"Апелът към потребителите е да гледат конкретната цена на даден продукт и това да бъде ключово при сравнението на стоките в онлайн пространството. Потребителят може да прегледа няколко оферти за една и съща стока и на тази база да прецени дали процентът намаление е реален и коя в крайна сметка е най-изгодната й цена”, посочи председателят на КЗП.
Той допълни, че поради засиления интерес към пазаруването в интернет по време на пандемия, КЗП извършва два пъти повече проверки в сравнение с миналата година, наблюдавайки два пъти повече електронни магазини и предлагани в тях продуктови групи стоки. "Потребителите все повече се ориентират към този способ и съответно рисковете за тях се увеличават”.
Относно дадения пример за стока, в която има подвеждане на потребителите – диван с по-ниска основна цена преди обявяване на намалението и с по-висока основна цена след обявяване на намалението – Маргаритов обясни, че става дума за нелоялна търговска практика, за която търговецът ще бъде санкциониран. Той припомни, че в търговската мрежа има по-строги изисквания по отношение на обявяване на намаленията, отколкото в интернет – задължително трябва да бъде поставена старата и новата цена, трябва да бъде обявен процент намаление, както и задължение старата цена да е действала поне един месец преди намалението.
В предаването беше представена информация за най-търсените стоки в хода на кампанията, като през тази година класацията се оглавява от техниката (черна и бяла), детски играчки, спортни стоки, мебели и др., за сметка на традиционно търсените стоки от минали периоди – дрехи и обувки и парфюмерия и козметика.
Водещи
-
Край на хартиените здравни карти и бележки: Новата система улеснява родители и медици
Данните от тях са налични в системата, а достъп до нея имат единствено медицинските...
09.09 | 17:59
-
Няма опасност от въвеждане на режим на водата в Монтана
Язовирът е пълен на 81,65% и това гарантира водоподаването по направленията към Монтана и...
09.09 | 17:40
-
КЗП с нова услуга за проверка на етикети в мобилното си приложение 2
Можете да инсталирате мобилното приложение "КЗП" за Android или за iOS.
09.09 | 16:45
Най-четени
-
Тол камерите претоварват МВР със сериозна работа 4
Камерите заместват липсващите полицаи
09.09 | 13:30
-
Случаите на COVID-19 в страната се увеличават с 30% на седмична база
Как протича заболяването и кога да търсим лекар?
09.09 | 12:15
-
Разраства се пожарът в Национален Парк “Рила”
От тази сутрин гори ново огнище. Огънят е в югоизточния дял в скалистия район от който започна...
09.09 | 13:59
-
Работещите бедни в България се увеличават въпреки ръста на заплатите
Сивата икономика като основна причина
09.09 | 14:15