КЗП: Бъдете много внимателни в онлайн платформите на „Черния петък“ 23.11 | 16:40
Комисията с двойно повече проверки на електронните магазини заради пандемията

"В електронните платформи за търговия, които стават все по-популярни, една и съща стока може да бъде предлагана от различни търговци. Дори нейното представяне да изглежда по един и същи начин, ако има информация за това, че този търговец е различен, нека потребителите не се учудват, че е възможно да има и различни цени на тази стока и респективно различни да са процентите, ако тази стока влезе в кампанията "Черен петък". Това заяви пред bTV Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите. Темата на рубриката беше посветена на намаленията по време на т.нар. "Черен петък", който тази година повечето търговци провеждат в удължени периоди.
"Апелът към потребителите е да гледат конкретната цена на даден продукт и това да бъде ключово при сравнението на стоките в онлайн пространството. Потребителят може да прегледа няколко оферти за една и съща стока и на тази база да прецени дали процентът намаление е реален и коя в крайна сметка е най-изгодната й цена”, посочи председателят на КЗП.
Той допълни, че поради засиления интерес към пазаруването в интернет по време на пандемия, КЗП извършва два пъти повече проверки в сравнение с миналата година, наблюдавайки два пъти повече електронни магазини и предлагани в тях продуктови групи стоки. "Потребителите все повече се ориентират към този способ и съответно рисковете за тях се увеличават”.
Относно дадения пример за стока, в която има подвеждане на потребителите – диван с по-ниска основна цена преди обявяване на намалението и с по-висока основна цена след обявяване на намалението – Маргаритов обясни, че става дума за нелоялна търговска практика, за която търговецът ще бъде санкциониран. Той припомни, че в търговската мрежа има по-строги изисквания по отношение на обявяване на намаленията, отколкото в интернет – задължително трябва да бъде поставена старата и новата цена, трябва да бъде обявен процент намаление, както и задължение старата цена да е действала поне един месец преди намалението.
В предаването беше представена информация за най-търсените стоки в хода на кампанията, като през тази година класацията се оглавява от техниката (черна и бяла), детски играчки, спортни стоки, мебели и др., за сметка на традиционно търсените стоки от минали периоди – дрехи и обувки и парфюмерия и козметика.
Водещи
-
Мика Зайкова: Хора са принудени да взимат минимална заплата и да получават нещо под масата
Максималната пенсия трябва да се увеличава постепенно, за да не се изчерпи този ресурс
09.10 | 12:15
-
Изграждат 35 електрозарядни станции в жп гарите на областните градове
Припомняме, че Националната компания „Железопътна инфраструктура“ осигури безплатен безжичен...
09.10 | 11:59
-
Борисов: Ако има мафия в управлението на отпадъците в София, то тогава кметът Васил Терзиев две години ѝ е плащал
"Ако има мафия в управлението на отпадъците в София, то тогава Терзиев две години ѝ е плащал....
09.10 | 11:45
-
Проливните дъждове доведоха до свлачища в Свищов, в резултат, на които две къщи пропаднаха
Генчо Генчев отбеляза, че снощи трета къща се е срутила. "Половината къща е срутена и е...
09.10 | 11:30
Най-четени
-
Нивата на река Белица достигнаха критични стойности
След вливането на Белица в Янтра нивото на реката е 4,18 м в кв. Чолаковци при критична...
09.10 | 10:30
-
Полицията алармира за рязко увеличение на пострадали деца пешеходци 2
Призив към учебните заведения
09.10 | 09:59
-
Кметът Благомир Коцев с ново писмо от ареста
Бъдете обединени. Борете се за свободата си, а аз ще се боря за своята!"
09.10 | 11:15