Китайците скоро ще завземат пазара на луксозни стоки 03.02 | 07:57
Зараждащата се средна класа в страната тотално променя културата си на харчене

Китай ще се превърне в най-големият пазар за луксозни продукти в света до 2020 г. Причина за това ще стане икономическият бум в страната и големият "потребителски апетит" на разрастващата се средна класа, която е силно привлечена от марковите стоки.
В предстоящите години китайските потребители, сред които броят на милиардерите не спира да се увеличава, ще осъществяват около 44% от световните покупки на луксозни чанти, автомобили, часовници, обувки и дрехи.
Предвиждането е направено в проучване, изготвено по поръчка на фокусираната върху азиатския регион брокерска компания CLSA, която е контролирана от инвестиционната банка Calyon (Crédit Agricole).
Секторът на луксозните стоки в Китай е оценяван на около 25 млрд. долара през 2009 г., или около 10% от световния пазар. Тук се включват разходите на потребители от Хонконг, Макао и Тайван, се уточнява в цитираното от АФП изследване.
Ако се вземат под внимание и разходите, направени от китайците в чужбина, делът достига 15 на сто.
"Благодарение на покачването на доходите си зараждащата се средна класа в Китай е на път да приеме нов начин на живот, който досега беше недостъпен за нея. Тя освен това изоставя културата на спестяване, за да я замени с потребителския начин на живот", се подчертава в проучването.
Авторите му допълват, че китайците обичат да демонстрират своето благополучие. Така например те не купуват скъпи вещи само за себе си, а и за своите близки и приятели.
В стремежа си да се възползват от тази генерална промяна, немалко световни компании за луксозни стоки трайно включват Китай в плановете си за развитие. Резултатът е налице – за Louis Vuitton страната вече е мястото, където живеят най-многобройните й клиенти.
За Gucci китайските клиенти са 18% от всички, за Bulgari – 14%, за Hermès – 11 на сто. Съвсем наскоро в Китай стъпи и италианският гигант Prada.
Според експертите ще се нароят и множество китайски луксозни марки, но по-скоро в традиционни за страната области, като например изработката на скъпи порцеланови изделия.
На фона на всичко изброено, не е чудно, че някои анализатори виждат Китай като лидер на пазара на луксозни стоки дори по-рано от прогнозираната от CLSA 2020 г. За PricewaterhouseCoopers (PWC) напълно реалистичен срок за постигането на това положение е дори 2015 г.
Според класацията на китайските богаташи, изготвена от списание Hurun, аналогична на изследванията, които прави Forbes, към днешна дата около 875 хил. души в страната притежават над един милион долара, а близо 200 от тях са милиардери.
Водещи
-
Ето как се определя нашата карма
Обикновено или будят някакво особено страхопочитание, или звучат толкова абстрактно и...
28.04 | 17:59
-
Детското отделение в Многопрофилната болница „Проф. д-р Параскев Стоянов“ в Ловеч
Той добави, че детското отделение не работи от 18 април и се очаква да заработи на 7 май....
28.04 | 16:59
-
Затварят „Хемус“ за ремонт
Трафикът ще се пренасочва от пътен възел „Ботевград“ по път II-17, по път I-1 Ботевград -...
28.04 | 16:45
Най-четени
-
АПИ: До сряда струва 87 лева, после цената скача
Припомняме, че системата за онлайн продажба дава възможност винетката да бъде купена до 30...
28.04 | 12:15
-
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов заминава за конгрес на ЕНП
В конгреса ще участват евродепутати, премиери, еврокомисари и лидери на партии от семейството...
28.04 | 16:15
-
Евелин Банев - Брендо не се яви в съда
Преди това той изчезна малко, след като получи 6 години затвор за пране на пари.
28.04 | 11:45