Китайците скоро ще завземат пазара на луксозни стоки 03.02 | 07:57
Зараждащата се средна класа в страната тотално променя културата си на харчене

Китай ще се превърне в най-големият пазар за луксозни продукти в света до 2020 г. Причина за това ще стане икономическият бум в страната и големият "потребителски апетит" на разрастващата се средна класа, която е силно привлечена от марковите стоки.
В предстоящите години китайските потребители, сред които броят на милиардерите не спира да се увеличава, ще осъществяват около 44% от световните покупки на луксозни чанти, автомобили, часовници, обувки и дрехи.
Предвиждането е направено в проучване, изготвено по поръчка на фокусираната върху азиатския регион брокерска компания CLSA, която е контролирана от инвестиционната банка Calyon (Crédit Agricole).
Секторът на луксозните стоки в Китай е оценяван на около 25 млрд. долара през 2009 г., или около 10% от световния пазар. Тук се включват разходите на потребители от Хонконг, Макао и Тайван, се уточнява в цитираното от АФП изследване.
Ако се вземат под внимание и разходите, направени от китайците в чужбина, делът достига 15 на сто.
"Благодарение на покачването на доходите си зараждащата се средна класа в Китай е на път да приеме нов начин на живот, който досега беше недостъпен за нея. Тя освен това изоставя културата на спестяване, за да я замени с потребителския начин на живот", се подчертава в проучването.
Авторите му допълват, че китайците обичат да демонстрират своето благополучие. Така например те не купуват скъпи вещи само за себе си, а и за своите близки и приятели.
В стремежа си да се възползват от тази генерална промяна, немалко световни компании за луксозни стоки трайно включват Китай в плановете си за развитие. Резултатът е налице – за Louis Vuitton страната вече е мястото, където живеят най-многобройните й клиенти.
За Gucci китайските клиенти са 18% от всички, за Bulgari – 14%, за Hermès – 11 на сто. Съвсем наскоро в Китай стъпи и италианският гигант Prada.
Според експертите ще се нароят и множество китайски луксозни марки, но по-скоро в традиционни за страната области, като например изработката на скъпи порцеланови изделия.
На фона на всичко изброено, не е чудно, че някои анализатори виждат Китай като лидер на пазара на луксозни стоки дори по-рано от прогнозираната от CLSA 2020 г. За PricewaterhouseCoopers (PWC) напълно реалистичен срок за постигането на това положение е дори 2015 г.
Според класацията на китайските богаташи, изготвена от списание Hurun, аналогична на изследванията, които прави Forbes, към днешна дата около 875 хил. души в страната притежават над един милион долара, а близо 200 от тях са милиардери.
Водещи
-
Времето днес вещае каква ще е пролетта
Честит имен ден на Евстати, Евстатий и Евстатия
21.02 | 09:15
-
Ледена епоха сковава страната
Температурите падат под минус 15 градуса по ЦелзийН, а на изолирани места ще е още по-студено
21.02 | 08:00
-
Дугин: Думите на Тръмп за 4 % рейтинг на Зеленски не са социология, а присъда
"Зеленски е като мъртъв. Той е уволнен от Господаря. Протестите са напразни. Ще бъде назначен...
20.02 | 21:00
-
Бойкотът на хранителните магазини в страната (ОБЗОР)
При предишния от финансовото министерство отчетоха спад в оборотите с над 28%
20.02 | 20:45
Най-четени
-
Ледена епоха сковава страната
Температурите падат под минус 15 градуса по ЦелзийН, а на изолирани места ще е още по-студено
21.02 | 08:00
-
Времето днес вещае каква ще е пролетта
Честит имен ден на Евстати, Евстатий и Евстатия
21.02 | 09:15
-
Борисов заподозря синхрон между ПП-ДБ и ДПС-НН в атаките срещу правителството (ВИДЕО)
Асен Василев и Йордан Цонев са непрекъснато заедно, това е новият блок, категоричен е той
20.02 | 13:10