Най-много се застраховат семейните мъже над 35 г. 28.11 | 11:47

Трябва да ценим живота си повече от колата си, смята експерт

От Ралица Стоянова

Основният профил на хората, които се застраховат, е мъж над 35 години, семеен и с деца. Този профил преобладава и в общото застраховане, и в животозастраховането. Това казва изп. директор на "Алианц България Холдинг" Димитър Желев в интервю за Insmarket.bg. 

Общозастрахователният пазар у нас все още е доминиран от корпоративни клиенти. В Западна Европа те генерират не повече от 10% от премийния приход, докато у нас корпоративните клиенти все още генерират около 30-40% от премиите на компаниите. Това трябва да се промени, според Желев.

Българинът трябва да цени качеството на живот повече от колата си. Животозастраховката има за цел да осигури същото качество на живот, ако на застрахования му се случи нещо, обяснява застрахователят.

Той дава пример със САЩ, където застрахователната сума се изчислява, като се вземе годишният доход на застрахования, умножен между 6 и 10 пъти. Това би дало възможност на застрахования или неговите наследници да продължат да си плащат дълговете, да обучават децата си, да запазят къщата си и прочие.

"Българинът все още мисли за застраховката живот като за инвестиция, а не като средство за защита. Докато обичаме повече колата си от хората около нас, за съжаление, ще бъде така", казва Желев.

Той прогнозира, че съотношението застраховки живот – други застраховки ще расте в полза на животозастраховането.

Цялото интервю с Димитър Желев можете да прочетете в Insmarket.bg.


Водещи

Най-четени