Новите метростанции - радост за окото (СНИМКИ) 07.04 | 16:33
Съоръженията ще бъдат открити на 25 април догодина
Софиянци ще пътуват с истински кеф в столичното метро. Проектите на новите метростанции по двете разклонения на първия метролъч вече са готови.
Те са истинско произведение на изкуството.
Новите метростанции са от бул. "Цариградско шосе" при Интер експо център до летище София, като участъкът ще е дълъг 5 км и ще има 4 метростанции - 2 подземни и 2 открити. Линията от жк. "Младост 1" до – Бизнес парк в "Младост 4” ще е изцяло подземна с дължина 2,6 км и с 3 метростанции.
Едната станция - при "Александър Малинов" например, ще е като зелена гора, а "Акад. Александър Балан" - част от градски пейзаж.
Метрото на летище София ще си има огромни саксии, с вечнозелени дръвчета. Тези идеи са на Ирена Дерлипанска, която е проектирала преди това спирките "Надежда" и "Бели Дунав".
Авторът на оригиналните керамични платна, изобразяващи езеро с водни лилии, в проекта за "Дружба" пък е архитект Красен Андреев. Негово дело са визиите на "Сердика", "Софийски университет" и "Младост 3".
Предложението за екстравагантната лилава станция "Искърско шосе" е на Константин Косев, който е проектирал преди това "Джеймс Баучър" и "Цариградско шосе".
Разноцветните геометрични фигури на "Бизнес парк", символизиращи точността като елемент на успеха в бизнеса, са идея на интернационалната двойка Елена и Фарид Пактиавал. Те са и авторите на станциите НДК, "Европейски съюз", "Младост 1" и "Мусагеница".
Танко Серафимов е архитектът, който е предложил пък смелото решение наземната станция преди летището – "Софийска Света гора", да бъде в актуалния стил хайтек и липсата на декорации да бъде компенсирана с игра на светлината върху стъклените, хромираните и металните повърхности.
До момента са готови една трета от тунелите и конструкциите на четирите станции до летището и 25% от метротрасето до Бизнес парка, информират от Камарата на архитектите в България.
Освен че ще бъдат красиви и иновативни, новите отсечки - от "Цариградско шосе" до летището и от "Младост 1" до Бизнес парка, ще обслужват 90 000 пътници.
Според плановете те трябва да са изцяло готови заедно с релсовите пътища до идното лято, когато ще започне монтажът на оборудването и паралелно с него архитектурното оформление на седемте станции.
А двете станции - до летището и до "Младост 4", ще струват около 116 млн. евро. Проектът се финансира със 105 млн. евро от ЕС, като има и допълнително съфинансиране от държавата и общината.
Софиянци ще могат да ги ползват от 25 април 2015 г., когато се очаква съоръженията да бъдат открити.
Водещи
-
„Правосъдие за всеки“ на пореден протест
Споровете за легитимността на Сарафов разтърсват съдебната система
05.11 | 21:00
-
Кабинетът предлага на парламента Деньо Денев за председател на ДАНС
Президентът Румен Радев вече няма думата за това назначение
05.11 | 20:44
-
Британското посолство отговори на Борисов: Санкциите за корупция остават в сила
Борисов заяви, че той лично е преговарял с външния министър на Великобритания Дейвид Камерън...
05.11 | 20:30
-
Никола Цолов и Крисия официално потвърдиха връзката си
Подозренията се потвърдиха, когато пилотът сподели няколко общи снимки с певицата
05.11 | 20:15
Най-четени
-
България на прага на еврото: Страната е готова за новата валута от 1 януари (ОБЗОР)
Символично президентът на Европейската централна банка разписа българското евро, което ще...
05.11 | 04:36
-
Демократ-социалист е новият кмет на Ню Йорк
Зохран Мамдани, последовател на шиитския ислям, ще бъде 111-ият градоначалник на мегаполиса
05.11 | 13:59
-
Борисов: Това е коалиционен бюджет
Лидерът на ГЕРБ коментира и санкциите от Великобритания, наложени на лидера на „ДПС-Ново...
05.11 | 10:59
-
Без временна комисия за хотела с водопада на премиера Желязков
НС отхвърли искането на "Възраждане"
05.11 | 14:20