Продажбите на коли в Япония падат 51% през април 02.05 | 14:15

Спадът е най-големият в историята на японската автомобилна индустрия

От Кристалина Илиева

Продажбата на нови коли, камиони и автобуси в Япония отбеляза най-големия си срив в историята през месец април, след като природните бедствия през март разфокусираха потребителите и "удариха" производството.

Според информацията на Японската асоциация на автомобилните търговци през изминалия месец на вътрешния пазар в страната са били продадени 108 825 нови превозни средства, което представлява спад от 51% спрямо същия месец на 2010 година.

Спадът, доста над отчетените 37% намаляване на продажбите през бедствения март, е най-големият в историята на японската автомобилна индустрия откакто се води статистика (от 1968 година). Предишният рекорд е бил достигнат през 1974 година, когато продажбите на коли в Япония спадат с 45.1% по време на петролна криза в страната, предава АФП.

Според официалната информация продажбите на автомобили, автобуси и камиони на вътрешния пазар са спаднали рязко заради прекъсната от земетресението и цунамито производствена верига и верига на разпространение.

Най-силно са пострадали продажбите на Toyota – с цели 68.7% до 35 557 коли през април, последвани от Honda, чиито продажби са потънали с 48.5% до 18 923 автомобила и накрая Nissan, която е продала със 37.2% по-малко коли през април или общо 17 413 броя.

Водещи