Автомобилните компании оставят кризата зад гърба си 14.07 | 11:58

Много производители са с рекордни показатели за полугодието

От iNews.bg

Автомобилните компании вече окончателно оставят кризата зад гърба си. Данните показват, че продажбите в световен мащаб растат с 6 на сто през първото полугодие.

Основен двигател остава Китай - в азиатската държава пазарът на пътнически автомобили се разраства с 10 на сто. В Европа обаче все още няма подобно раздвижване – продажбите намаляват с 0.8%, което е резултат от все още несигурната икономическа обстановка, разкриват от Peugeot – Citroen.

На фона на тези данни от компанията се похвалиха с ръст на продажбите си с 0.2% до общо 1.86 млн. продадени автомобили за посочения период. Само при асемблираните автомобили има спад от 2.1%, допълват от компанията.

Рекордни продажби преди ден обяви и европейският гигант Volkswagen. Компанията записва 2.5 млн. продадени автомобила за периода януари – юни. Отново китайския пазар се оказва най-големият "консуматор" на продукцията на германската компания. Данните обаче показаха и раздвижване в Централна и Източна Европа.

Друг безспорен лидер на пазара – BMW също не скри оптимизма за развитието си през тази година. Данните за полугодието още не са готови, но прогнозите за цялата 2011 година са за ръст на продажбите с 10% до общо 1.6 млн. автомобила (от всички брандове под шапката на компанията).

От конкурента по лукс Mercedes – Benz пък се похвалиха с рекордни продажби за първите шест месеца на годината. Само през юни компанията е продала 120.5 хил. автомобила. От началото на годината пък продажбите са общо 610.5 хил., което е доста по-добро постижение спрямо същия период на миналата година, когато продажбите достигнаха 556 хил. броя.

На отлична година се радват и отвъд Океана – Ford е продала 194 хил. автомобила през юни. От началото на годината продажбите се увеличават с 14% до 1.07 млн.

От General Motors също отчетоха ръст на продажбите – през юни са продадени 215.3 хил. автомобила само в САЩ или с 11% повече спрямо същия месец на 2010 година. От компанията коментират, че локомотив са хибридите. От началото на годината GM е реализирала продажбите на 1.29 млн. автомобила на вътрешния си пазар.

Водещи

Най-четени