Синдикатите: БДЖ се нуждае от силно ръководство 04.10 | 13:56

Никога не е имало по-слабо ръководство, смята председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа"

От Апостол Апостолов

Преди година и половина Холдинг "Български държавни железници" обяви мащабна реформа, която предвижда след 2015 година родните железници да бъдат печеливша компания, конкурентоспособна в Европа.

Към днешна дата обаче мнението, че този добър сценарий е възможен по никакъв начин не се споделя от Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа". Нейният председател Розен Зарков заяви днес (4 октомври) пред еcon.bg, че българите не трябва да се надяват на добри железници в близките години, защото за да стане това, трябва да има силно ръководство, което да направи мащабната реформа.

"В историята на българските държавни железници никога не е имало по-слабо и некомпетентно ръководство", заяви Зарков и подчерта, че в момента холдингът се управлява от "хора, които нямат нищо общо с железниците".

"Фактът, че ръководството на БДЖ смята да приватизира едно от дъщерните дружества на холдинга - БДЖ "Товарни превози", което все пак генерира печалби, показва колко некомпетентно е ръководството", каза още председателят на федерацията.

Хаосът с реформата в държавния ни превозвач се задълбочава още повече, след като по информация на КТ Подкрепа се планира спиране на 200 влака в страната. Кои точно ще са маршрутите им, все още не е ясно. Конкретен отговор на този въпрос федерацията не е получила и на вчерашната среща за бъдещето на железниците.

До този момент не е постигнато съгласие за броя на железничарите, които трябва да бъдат съкратени.

Водещи

Най-четени