Станали сме по-оптимистични за икономиката ни 10.05 | 18:10

Потребителското доверие се покачва през април

От Симеон Досев

Потребителите са станали по-оптимистични по отношение на икономическата ситуация в страната за следващата година. По-малко песимистични в сравнение с януари са и оценките и очакванията на хората относно личните им финанси.

С 4,8% се покачва общият показател на доверие на потребителите през април спрямо януари тази година. Увеличението в градове е в размер на 4,6%, а при селата – 5,4%. Това сочат данните на националната статистика.

През април по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с предходната анкета.

Потребителите отчитат, че през последната година цените се покачват с по-бавно темпо. По отношение на безработицата пък се наблюдават по-умерени оценки.

Подобрение е отчетено при общата оценка за това да се правят разходи за продукти за дълготрайна употреба. Намеренията на потребителите да правят подобни покупки през следващите 12 месеца са благоприятни. Малко по-позитивна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за "подобрения в дома".

Водещи

Най-четени