Търговията с пилешко в САЩ страда заради американския футбол 16.03 | 18:15

Индустрията разчита на мачовете от NFL, но възможността за дълъг локаут кара производителите да треперят за бъдещето на бизнеса си

От Ивайло Ачев

Търговията с печени и панирани пилешки крилца е един от бизнес секторите в САЩ, които разчитат в най-голяма степен на спорта и в частност на Националната футболна лига (NFL).

Но перспективата за дълго прекъсване (локаут) на шампионата по американски футбол на NFL може да нанесе непоправим удар и по "пилешкия бизнес", пише Ройтерс.

Най-големите приходи за индустрията "пилешки крилца" идват през есента и зимата, когато интензивността в NFL е най-голяма.

Всяка година растежът на продажбите на крилца настъпва неизменно през февруари – преди провеждането на Супербоул, финалът на шампионата по футбол, спортно събитие номер едно в САЩ.

През тази година обаче картината беше различна. Цената на един фунт (453 грама) крилца точно преди Супербоул е била 1.04 долара. За сравнение през 2010 година цената е била 1.74 долара. През тази седмица пък нещата изглеждат още по-зле – 95 цента за фунт крилца.

Обясненията за спада са две, казва Джо Сандерсън, един от основните доставчици на продукта за големи компании като Sysco и Foodservice. Първото е прекалено голямото количество стока, предлагано от производителите.

Второто е продължаващото патово положение в преговорите между играчите от NFL и ръководството на лигата, които още не могат да се договорят за размера на заплатите и приходите от рекламните права. Ако това продължава, индустриите, разчитащи на NFL, ще имат сериозни затруднения.

На въпрос как дълъг локаут ще се отрази на бизнеса му, Сандерсън отговаря с две думи: "Ще умра".

Водещи