2/3 от потребителските жалби у нас са за дефектни телефони 26.03 | 19:59

70% от рекламациите в КЗП срещу калпави стоки и услуги са решени в полза на клиента

От iNews.bg

Българските потребители се оплакват пред Комисията за защита на потребителите (КЗП) най-често от дефектна комуникационна техника. От общо 17 903 постъпили жалби за 2014 г. от недоволни клиенти на стоки и услуги - 7931 са по повод рекламации за мобилни телефони, преносими компютри, таблети и пр., съобщиха от контролния орган.

Останалите жалби са за дефектни битови уреди, облекла и обувки, проблеми с доставчици на обществени и битови услуги и с търговци в сферата на туризма.

Рекламациите са свързани още с потребителски кредити, мебели, автомобили, мотопеди и резервни части за тях, храни и напитки, носители на информация, стоки за деца.

Близо 70% от жалбите за рекламации са решени в полза на потребителите, посочва Комисията. Сред останалите 30% от оплакванията има все още необработени, неоснователни или без необходимите придружаващи документи. Има и жалби извън правомощията на КЗП, които са препратени до други институции за предприемане на действия по компетентност.

Над 15 000 са обажданията от недоволни клиенти на стоки и услуги на Националния телефон на потребителя 0700 111 22 и на регионалните линии. 86% от тях се отнасят за некачествени услуги – топлоснабдяване, електроснабдяване, водоснабдяване, съобщителни услуги. В тези случаи на потребителите са дадени консултации за правната уредба на техния проблем и са информирани за съответния компетентен орган, към който следва да се обърнат, отчитат от КЗК.

Последните промени в Закона за защита на потребителите дават възможност рекламациите да бъдат предявявани във всеки един обект на търговеца в страната, когато той има магазини в различни населени места. Преди клиентите имаха право да връщат дефектните стоки единствено от магазините, в които са ги купили.

Потребителите получиха и правото да поискат парите си обратно за стока, която до две години от закупуването й е била ремонтирана три пъти и дефектът се е проявил за четвърти път, припомнят от КЗП.

 

Водещи

Най-четени