22 хиляди обаждания на денонощие приемат на тел. 112 27.09 | 19:42

Старите спешни номера засега няма да бъдат закривани

От Ивелина Георгиева

От понеделник (3 октомври) всички спешни номера у нас - 150, 160 и 166 и др. ще се прехвърлят към единния европейски номер за спешни повиквания 112. Това съобщи директорът на Националната система 112 Стоян Граматиков.

Всеки гражданин, който набере някой от тези номера, автоматично ще бъде пренасочен и съответно обслужен от операторите на телефон 112.

До момента са пренасочени изцяло 27 области към телефон 112, остава само София - град да бъде финализирана до края на седмицата и от понеделник системата да заработи окончателно, съобщи Граматиков.

Преди да започне пренасочването на повикванията, натовареността на системата 112 е била 8 хиляди обаждания на денонощие. След започването на процеса на пренасочване от 25 юли тази година обажданията са се увеличили почти 3 пъти и достигат 20-22 хиляди за денонощие.

Сред тях не всички са за спешни случаи - има много грешки и фалшиви обаждания, подчерта Граматиков. По думите му в най-натоварените и пикови моменти от годината обажданията на горещия телефон няма да надвишат 25-26 хиляди в денонощието. Системата е така оразмерена, че да може да поеме трафика от позвънявания на старите телефони.

"Ние сме предвидили наличност на персонал и технически капацитет, който да поеме повикванията съгласно изследванията, които сме направили от трафика в миналото", обясни директорът на националната система. "Капацитетът, с който разполага системата, е 420 човека в различните дирекции и 330 оператори", посочи Граматиков.

Засега старите спешни номера няма да бъдат закривани, защото са познати на хората и се използват от тях. Когато от дирекцията се уверят, че 112 е познат на всички у нас, може да бъдат спрени старите номера, съобщи Стоян Граматиков.

7 страни-членки на Европейския съюз са решили да премахнат предишните си номера за спешни повиквания и да оставят само телефон 112 - една, от които е Холандия. Всички останали държави са запазили старите си номера, но в същото време са въвели и 112, коментира Флорин Лупеско, от дирекция "Информационно общество и медии" към Европейската комисия.

България е постигнала много голям напредък по отношение на популяризиране на услугата 112. Според последните проучвания на "Евробарометър" 66% от гражданите са информирани и знаят за телефон 112, а преди три години едва 21% са знаели за съществуването му.

Водещи

Най-четени