22 хиляди обаждания на денонощие приемат на тел. 112 27.09 | 19:42
Старите спешни номера засега няма да бъдат закривани

От понеделник (3 октомври) всички спешни номера у нас - 150, 160 и 166 и др. ще се прехвърлят към единния европейски номер за спешни повиквания 112. Това съобщи директорът на Националната система 112 Стоян Граматиков.
Всеки гражданин, който набере някой от тези номера, автоматично ще бъде пренасочен и съответно обслужен от операторите на телефон 112.
До момента са пренасочени изцяло 27 области към телефон 112, остава само София - град да бъде финализирана до края на седмицата и от понеделник системата да заработи окончателно, съобщи Граматиков.
Преди да започне пренасочването на повикванията, натовареността на системата 112 е била 8 хиляди обаждания на денонощие. След започването на процеса на пренасочване от 25 юли тази година обажданията са се увеличили почти 3 пъти и достигат 20-22 хиляди за денонощие.
Сред тях не всички са за спешни случаи - има много грешки и фалшиви обаждания, подчерта Граматиков. По думите му в най-натоварените и пикови моменти от годината обажданията на горещия телефон няма да надвишат 25-26 хиляди в денонощието. Системата е така оразмерена, че да може да поеме трафика от позвънявания на старите телефони.
"Ние сме предвидили наличност на персонал и технически капацитет, който да поеме повикванията съгласно изследванията, които сме направили от трафика в миналото", обясни директорът на националната система. "Капацитетът, с който разполага системата, е 420 човека в различните дирекции и 330 оператори", посочи Граматиков.
Засега старите спешни номера няма да бъдат закривани, защото са познати на хората и се използват от тях. Когато от дирекцията се уверят, че 112 е познат на всички у нас, може да бъдат спрени старите номера, съобщи Стоян Граматиков.
7 страни-членки на Европейския съюз са решили да премахнат предишните си номера за спешни повиквания и да оставят само телефон 112 - една, от които е Холандия. Всички останали държави са запазили старите си номера, но в същото време са въвели и 112, коментира Флорин Лупеско, от дирекция "Информационно общество и медии" към Европейската комисия.
България е постигнала много голям напредък по отношение на популяризиране на услугата 112. Според последните проучвания на "Евробарометър" 66% от гражданите са информирани и знаят за телефон 112, а преди три години едва 21% са знаели за съществуването му.
Водещи
-
В момента над 20 строителни екипа извършват текущи ремонти в различни райони на територията на София
Продължава работата и по текущия ремонт на бул.“Евлоги и Христо Георгиеви“ от бул.“Драган...
24.07 | 17:59
-
ВКС прекрати делото срещу бившия шеф на разузнаването Кирчо Киров
Експертиза установи, че Киров не може да участва в процеса поради здравословни причини
24.07 | 17:18
-
С 31 гласа "за" и 13 "против" Столичният общински съвет прие доклада за довършването на бул. "Тодор Каблешков"
По-рано днес главният архитект на София Богдана Панайотова даде брифинг пред журналисти, на...
24.07 | 16:30
-
Историческо слънчево затъмнение ще потопи в мрак три континента на 2 август 2027 г.
Гибралтар също ще бъде предпочитана локация, макар и за по-кратко време.
24.07 | 16:45
Най-четени
-
Атанас Запрянов: 11 000 лева струва един час гасене на пожар с хеликоптер
„Борбата с огнената стихия изисква изключителна организация и ресурси – един час с въздушна...
24.07 | 13:59
-
Последната цифра от годината ви на раждане има своето скрито значение 2
Според китайския календар последната цифра от годината ви на раждане е свързана с един от...
24.07 | 15:00
-
Румен Радев връща за ново обсъждане в Народното събрание разпоредби от Закона за изменение и допълнение на Закона за здравното осигуряване
В мотивите си държавният глава заявява, че подкрепя законови мерки, целящи най-ефективното...
24.07 | 11:15
-
Народното събрание прие на второ четене промените в Закона за движение по пътищата
„Надявам се времето да покаже, че сме направили стъпка в правилната посока”, заяви той.
24.07 | 13:45