Административните услуги от МВР се отделят в държавно предприятие 20.10 | 12:34
Паспортните служби, регистрацията на автомобили в КАТ и разрешителните за оръжие ще са част от новата структура “Административни и електронни услуги”

Паспортните служби, регистрацията на автомобили в КАТ и разрешителните за оръжие ще се обособят в държавно предприятие - "Административни и електронни услуги” към МВР. Изваждането на административните услуги от МВР е част от реформата в системата, която предлага министър Румяна Бъчварова.
Министърът на вътрешните работи поиска и увеличаване на средствата за вътрешното ведомство през следващата година.
"Искаме повече средства, за да можем да извършваме по-добре дейността си. Как ще бъде разпределено - въпрос на конкретно оперативно управление и за поддръжка на информационните системи, и за издръжка, и за, разбира се, капиталови разходи", заяви Бъчварова, цитирана от БНР.
Вътрешният министър отново коментира идеята паспортните служби, КАТ, регистрация на автомобили и дейности по издаване на разрешения за оръжие, както и други по обслужване на гражданите, ще преминат в отделно от МВР държавно предприятие.
"Всичко това, което е към гражданите, свързано с административна услуга, ще бъде отделено в това предприятие. Става въпрос за друга финансова система, която, вместо тези пари да отиват в бюджета, от бюджета да идват като трансфери, като МВР, ще остават в дружеството, което ще може да се развива и технологично по- добре", поясни вицепремиерът.
За момента няма яснота кога ще бъде създадена структурата "Административни и електронни услуги”, но тя е част от административната реформа и ще засегне служителите, които ще преминат към новото държавно предприятие.
"Трансферът на подобни нетипични спомагателни дейности, ще позволи фокусът в дейността на структурите на министерството да бъде върху изпълнението на основните дейности за защита на правата и свободите на гражданите, противодействие на престъпността, защита на националната сигурност, опазване на обществения ред и пожарна безопасност и защита на населението”, посочиха авторите на закопроекта още преди дни.
Предвижда се Държавното предприятие да се управлява от тричленен Управителен съвет, начело с изпълнителен директор, които се назначават от вътрешния министър. Новата структурата ще анализира, изпълнява и контролира технологичните дейности, свързани с предоставянето на административни услуги от МВР.
Водещи
-
Вдигат заплатите на служителите в „Български пощи“
28.02 | 17:59
-
Вторият хеликоптер за оказване на спешна медицинска помощ по въздуха кацна в България
Той ще бъде разположен в регионалната база на HEMS в гр. Сливен
28.02 | 17:40
-
Сомове, кефали и пъстърви радват риболовците в края на февруари
Зимният сезон не спира запалените риболовци, които продължават да отбелязват впечатляващи...
28.02 | 17:19
-
Радостин Василев: Къде са парите за магистрала "Хемус"?
"Аз като плевенчанин съм изключително щастлив, защото от много години чакаме тази магистрала...
28.02 | 16:59
Най-четени
-
Парламентът решава съдбата на четирима депутати от "Възраждане"
Прокуратурата иска сваляне на имунитетите им заради хулиганство и палеж
28.02 | 09:30
-
Деница Сачева: Няма уговорени мачове за регулаторите
"Бих се оттеглил от съдебната реформа, ако бях на мястото на Лена Бориславова, докато не...
28.02 | 09:46
-
Разходите за пенсии за януари месец разходите за пенсии са в размер на 1 909,5 млн. лева.
Общият размер на отчетените трансфери (нето) по консолидирания бюджет на ДОО за януари 2025 г....
28.02 | 09:13
-
Бойко Борисов: ГЕРБ не е спирала да работи за влизането на България в еврозоната
Пред над 60 младежи от 20 страни членки на ЕС Борисов заяви, че ГЕРБ има най-силната младежка...
28.02 | 15:15