Българинът купува кола втора ръка с приятел за консултант 02.08 | 13:15

45% от запитаните смятат обаче, че водещата дума имат съпругите

От Елена Коцева

Българинът масово разчита най-вече на "приятел-разбирач” при избора на автомобил "втора ръка”, въпреки че водещ в избора и основната дума имат жените и съпругите.

В направена анкета от сайта www.sale-autos.com  80% от анкетираните посочват, че клиентите им разчитат на мнението на приятел, който да ги консултира при избора на автомобил втора ръка.

45% от запитаните смятат, че именно дамите са тези, които имат последната дума при избор на семеен автомобил срещу 28%, които твърдят, че мъжът е този, който взима решението. Останалите от запитаните считат, че решението се взима по взаимно съгласие или не могат да преценят.

Проучването е проведено сред 400 автокъщи, базирани в София.

Основна цел на анкетата е да установи по какви критерии българският потребител избира семейния си автомобил, както и да насочи вниманието на шофьорите към сигурността им на пътя в разгара на летния сезон.

Според анкетата 59% от автокъщите в София твърдят, че предлагат техническа експертиза на автомобилите, които продават. Едва 2% от тях обаче предлагат независима автоекспертиза, по данни на AutoExpert International (AEI).

Затова и специалистите от AutoExpert International (AEI) призовават всички шофьори да бъдат внимателни по отношение на техническата изправност на автомобила, особено като се има предвид засиления трафик по време на летния сезон.

Емил Германов, председател на Съюза на частните автосервизи и зам. председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, коментира проучването, като подчертана, че в България липсва статистика за броя на катастрофите, възникнали по технически причини. Няма и компетентен орган по подобие на Техническата полиция в Германия и други европейски страни, които да правят експертизи.

Работата на автоекспертите като съветници при покупката на автомобили втора употреба е от изключителна важност за бъдещите собственици като превантивна мярка за тяхната сигурност на пътя и комфортно пътуване, посочва Германов.

 Цените на горивата и нарастването на разходите за ежедневни нужди допълнително свиха пазара на автомобили. По данни на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев през миналата година в България са внесени около 130-140 хиляди автомобили втора ръка. В сравнение с пазара на нови автомобили обаче през 2010 година търсенето на употребявани автомобили обаче е нараснало.

През 2010 г. в Европейския съюз като цяло цените на колите спаднаха в реално отношение с 2,5 %, според данни на ЕК.
Най-значителен спад на цените има в Словакия (-17.4%) и в България (13.5%).

Водещи

Най-четени