Всички електронни услуги на НОИ са обединени във вече достъпен единен портал 25.03 | 10:15

Той е интегриран с централизираните системи „е-Автентикация“ и „Система за сигурно електронно връчване“, поддържани от Министерството на електронното управление.

От iNews.bg

Националният осигурителен институт (НОИ) разработи и внедри Единен портал за електронни услуги (ЕПЕУ).

Единният портал вече е достъпен през интернет страницата на НОИ, консолидира в себе си всички съществуващи в института платформи и уеб-приложения за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи, пенсии и гарантирани вземания. Той е интегриран с централизираните системи "е-Автентикация" и "Система за сигурно електронно връчване", поддържани от Министерството на електронното управление.

ЕПЕУ осигурява единна входна точка за достъп чрез използване на основните средства за електронна идентификация - ПИК на НОИ, ПИК на НАП и всички видове квалифицирани електронни подписи (КЕП), издадени от доставчици на удостоверителни услуги у нас. Системата предоставя възможност осигурените лица, самоосигуряващите се и осигурителите с влизане само от едно място да заявяват широк набор от електронни услуги, организирани в пълен каталог на услугите.

Потребителите, идентифицирали се успешно през централизираната система "е-Автентикация", получават достъп до т. нар. "Електронно осигурително досие", в което са включени три отделни компонента – "Електронно осигурително досие за пенсия", "Електронно социалноосигурително досие за осигурени и самоосигуряващи се лица" и Електронно социалноосигурително досие за осигурители.

Към момента ЕПЕУ e достъпен от рубриката "Е-услуги и справки" на интернет страница на НОИ, в която се намират и отделните входове на всички електронни услуги на института. За да се осигури плавен преход в обслужването на потребителите цялото съдържание на страницата е запазено непроменено. Предвижда се впоследствие порталът да замени изцяло тази потребителска секция на сайта.

Водещи

Най-четени