Големо Бучино иска допълнителни шумозаглушители на магистрала "Люлин" 13.07 | 13:04
Стартът на магистралата беше съпътстван от много проблеми и протести

Подписка до омбудсмана и агенцията "Пътна инфраструктура" с искане за доизграждане на шумозаглушителни съоръжения на автомагистрала "Люлин" са изпратили жители на пернишкото село Големо Бучино.
Това съобщи кметът на населеното място Стефан Зафиров, цитиран от БТА.
Аутобанът преминава над селото и го разделя на две. Шумозаглушителни екрани обаче са поставени само на едно място - на моста над селото. Отляво и отдясно е открито и шумът се чува, твърди кметът.
В непосредствена близост до магистралата се намират и къщите на "Бачова махала", а там няма поставено нито едно шумозаглушително съоръжение.
Кметът на Големо Бучино е изпратил докладна записка, придружена с копие от подписката и до Областното пътно управление в Перник.
"Ще направим шумова карта на магистралите "Люлин" и "Струма", е отговорът на директора на Областно пътно управление Румен Сачански.
"Люлин" е една от най-спорните магистрали у нас. Спореше се за трасето на магистралата, за ефекта от нея, за високата й цена, а жителите на Голямо Бучино протестираха заради липсата на връзка с аутобана.
Те протестираха и срещу главния изпълнител на автомагистралата - турската фирма "Мапа Дженгиз", която навлизала в частните им имоти, замърсявала района и предлагала много ниски цени като обезщетение за унищожените земи.
Фирмата изплати по 800 лв. на декар за използването на около 50 ниви за изграждането на временни пътища. Проблемният път е алтернативен за придвижването на автомобилите от Перник за София и обратно. С пускането на магистралата и заради липсата на пътна връзка с нея при село Голямо Бучино местните трябва да изминават до аутобана 17 км.
Това е първата изцяло завършена магистрала в България с еврофинансиране. Изграждането й започна през 2007 година със средства от програма ИСПА, които имаше опасност да бъдат изгубени заради голямото забавяне на строителството. След това средствата бяха прехвърлени към програма "Транспорт", а проектът беше оскъпен.
Магистралата е дълга 19 километра. Общите разходи за реализацията и възлизат на 185 милиона евро, при първоначално заложени 148 млн. евро.
Малко преди откриването й кметът на Перник Росица Янакиева заплаши, че Общинският съвет няма да издаде необходимия акт 16 на магистралата, тъй като изпълнителят на проекта не е извършил ремонтните дейности на използваните от тежката техника пътища.
Водещи
-
Димо Алексиев влиза в затвора за година и половина, реши съдът на първа инстанция
Ще си вземе шофьорската книжка малко след излизане от пандиза
30.07 | 21:00
-
Тол камерите заснеха кола със средна скорост 202 км/ч на АМ „Тракия”
Друга летя със 181 км/ч по „Европа”
30.07 | 20:13
Най-четени
-
Десислава Иванчева и нейната заместничка Биляна Петрова дадоха първо интервю след освобождаването си от затвора
Заплахи и притискания
30.07 | 10:59
-
Възпяха Десислава Иванчева в стихове
Тя е героиня във вдъхновената от Радой Ралин и Алеко книга "През Банкя до Харвард и назад" на...
30.07 | 15:00
-
Тази седмица влизат в сила ключови промени за движението по пътищата и за наказателната отговорност на шофьорите
Критики към новите мерки
30.07 | 09:59
-
Борисов: Имаше 4 години да се закупи някаква техника, ако е имало воля
Не е имало воля. Това заяви пред журналисти в парламента лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов.
30.07 | 11:15