Големо Бучино иска допълнителни шумозаглушители на магистрала "Люлин" 13.07 | 13:04
Стартът на магистралата беше съпътстван от много проблеми и протести
Подписка до омбудсмана и агенцията "Пътна инфраструктура" с искане за доизграждане на шумозаглушителни съоръжения на автомагистрала "Люлин" са изпратили жители на пернишкото село Големо Бучино.
Това съобщи кметът на населеното място Стефан Зафиров, цитиран от БТА.
Аутобанът преминава над селото и го разделя на две. Шумозаглушителни екрани обаче са поставени само на едно място - на моста над селото. Отляво и отдясно е открито и шумът се чува, твърди кметът.
В непосредствена близост до магистралата се намират и къщите на "Бачова махала", а там няма поставено нито едно шумозаглушително съоръжение.
Кметът на Големо Бучино е изпратил докладна записка, придружена с копие от подписката и до Областното пътно управление в Перник.
"Ще направим шумова карта на магистралите "Люлин" и "Струма", е отговорът на директора на Областно пътно управление Румен Сачански.
"Люлин" е една от най-спорните магистрали у нас. Спореше се за трасето на магистралата, за ефекта от нея, за високата й цена, а жителите на Голямо Бучино протестираха заради липсата на връзка с аутобана.
Те протестираха и срещу главния изпълнител на автомагистралата - турската фирма "Мапа Дженгиз", която навлизала в частните им имоти, замърсявала района и предлагала много ниски цени като обезщетение за унищожените земи.
Фирмата изплати по 800 лв. на декар за използването на около 50 ниви за изграждането на временни пътища. Проблемният път е алтернативен за придвижването на автомобилите от Перник за София и обратно. С пускането на магистралата и заради липсата на пътна връзка с нея при село Голямо Бучино местните трябва да изминават до аутобана 17 км.
Това е първата изцяло завършена магистрала в България с еврофинансиране. Изграждането й започна през 2007 година със средства от програма ИСПА, които имаше опасност да бъдат изгубени заради голямото забавяне на строителството. След това средствата бяха прехвърлени към програма "Транспорт", а проектът беше оскъпен.
Магистралата е дълга 19 километра. Общите разходи за реализацията и възлизат на 185 милиона евро, при първоначално заложени 148 млн. евро.
Малко преди откриването й кметът на Перник Росица Янакиева заплаши, че Общинският съвет няма да издаде необходимия акт 16 на магистралата, тъй като изпълнителят на проекта не е извършил ремонтните дейности на използваните от тежката техника пътища.
Водещи
-
Работодателите бойкотираха НСТС за Бюджет 2026
Няма да има заседание на Националния съвет за тристранно сътрудничество
05.11 | 13:13
-
Василев: Управляващите искаха, но нямаха желание и гласуваха "въздържал се" и "против" това майките втората година да получават 100% от средствата
Василев определи като "абсолютна лъжа", че са преговаряли да отпаднат санкциите по...
05.11 | 12:59
-
Почина зам.-министърът на спорта Стоян Андонов
В различни периоди е председател на Националната комисия по водно спасяване
05.11 | 12:45
-
Депутатите казаха „не“ на по-високото обезщетение за майките
Решението бе взето с 85 гласа „за“, 21 „против“ и 93 „въздържали се“.
05.11 | 12:30
Най-четени
-
България на прага на еврото: Страната е готова за новата валута от 1 януари (ОБЗОР)
Символично президентът на Европейската централна банка разписа българското евро, което ще...
05.11 | 04:36
-
Борисов: Това е коалиционен бюджет
Лидерът на ГЕРБ коментира и санкциите от Великобритания, наложени на лидера на „ДПС-Ново...
05.11 | 10:59
-
Без метро по линия 3 през уикенда
Очаква се нормалният трафик по линията да бъде възстановен в понеделник сутрин.
05.11 | 09:45
-
Разходите за персонал в Министерството на вътрешните работи ще достигнат общо 7 милиарда лева през 2026 година
Разпределение на разходите
05.11 | 09:30