Експерти: 8 от 10 асансьора у нас са опасни 09.06 | 18:07
Въпреки по-редките проверки, фирмите за поддръжка искат същите пари, отбелязва домоуправител

Болшинството от асансьорите в България са потенциално опасни за возещите се в тях хора. Това става ясно от думите на експерти. Според Валентин Маринков от Българската асансьорна асоциация при около 80% от тези съоръжения в България има риск от повреда. Основният проблем при тях обаче е липсата на отговорност от страна на собствениците на асансьорите да им се прави необходимата поддръжка и то навреме. "За 40 години аз не съм срещнал човек, който да се чувства като собственик на това съоръжение. Изглежда, че ползвателите на тези съоръжения ги имат за нещо чуждо. Ако може и за без пари да се поддържа асансьорът. Нежеланието на собствениците да плащат за ремонта на асансьорите доведе до плачевното състояние, в което са", категоричен е експертът, цитиран от БНР.
Маринков отбелязва още, че около 80 хил. от асансьорите в България не отговарят на европейските стандарти за безопасност. При огромна част от тях проблемът е, че са много стари. Често се срещат такива на по 60 години, а има и на 90. Не възможно машини на такава възраст да бъдат в отлично състояние, отбелязва Маринков. Той добавя и че всички тези асансьора биха били спрени веднага, ако им се направи инспекция от някоя сертифицирана европейска компания.
От своя страна потребителите обаче обвиняват фирмите, че искат прекалено много пари, за да поддържат асансьорите. Според домоуправителя Божидар Спасов, който присъства на дискусията, проблемът е в държавата, която не реагира по никакъв начин на това, че преди години поддържащите фирми са били задължени да проверяват всяко съоръжение по 3 пъти на месец. В момента наредбата е изменена така, че асансьорите подлежат на проверка веднъж месечно, но тарифите продължават да бъдат същите. За месечна такса се събират по 10-20 лв. на етаж, а понякога и сумата се увеличава.
На базата на дискусията и изказванията на различните страни председателят на Държавната агенция по метрологичен и технически надзор Стефан Цанков заяви, че явно е необходимо по-добре да се прецизират и регламентират отговорностите за това какво е състоянието на асансьорите.
Водещи
-
Влакът на Ким Чен-ун: Сигурност и лукс по пътя към Пекин ОБЗОР
Южнокорейската агенция Йонхап отбелязва, че за Ким Чен-ун, който утре ще присъства на военен...
02.09 | 15:45
-
Желязков: Данъчно-осигурителната тежест няма да се увеличава
Относно темата с имотите с отпаднала необходимост премиерът Росен Желязков заяви, че е...
02.09 | 15:15
-
Нова средна заплата и линия на бедност у нас
Повече информация за хода на разследването ще бъде предоставена от наблюдаващия досъдебното...
02.09 | 14:45
-
Сарафов свика съвещание за катастрофата, при която кола се вряза в автобус в София
Установено бе, че скоростта му е била между 170 и 200 километра в час. Виктор Илиев е с...
02.09 | 14:30
Най-четени
-
Южнокорейският рапър и певец Psy е арестуван
47-годишният музикант поднесе извинение след ареста си по подозрение в незаконно придобиване...
02.09 | 10:30
-
НОИ превежда майчински и болнични
Ще бъдат захранени и сметките на хората с временна нетрудоспособност /в болнични/
02.09 | 11:59
-
Терзиев: Ще изискам спешни мерки за гарантиране на безопасността на градския транспорт
"Гражданите трябва да се движат спокойно и с доверие, че системата работи за тяхната...
02.09 | 11:15
-
Росен Желязков: Няма разследване, тези смущения не се водят нито хибридни, нито киберзаплахи
"За съжаление това е една от страничните, но не маловажни последици от подобни конфликти",...
02.09 | 12:30