Зачестяват измамите с източени средства от сметки на потребители след покупки от електронни магазини 04.11 | 13:15
Последният нашумял случай е свързан с изтеглянето на над 1000 лв. от сметката на потребител, пазарувал от чужд сайт.
Зачестяват измамите с източени средства от сметки на потребители след покупки от електронни магазини извън Европейския съюз, предупреждават от онлайн платформата "Ние, потребителите".
"Поръчах термо чаша за 100 лв. от сайт извън Европейския съюз. Измамниците се сдобиват с номера на телефона ви, който сте въвели при поръчката на покупката. Изпращат ви SMS, за да платите мито за поръчания продукт. Уловката е в линкa – кликването и въвеждането на данните на банковата ви карта в него е фатално. Аз платих мито в размер на 2,50 лв., след което от банковата ми сметка са източени за часове над хиляда лева. Толкова добре е направено, че няма как да кажеш, че е измама, освен ако не се вгледаш в някакви много малки детайли.", разказва пред телевизия Bulgaria ON AIR потърпевшият, който в случая е влогърът Георги Шишков.
Габриела Руменова от "Ние, потребителите" препоръчва винаги да правим проверки, да се съмняваме, да не следваме връзки просто защото някой ни приканва да го направим, а да се информираме кой изпраща линка. В зависимост от случая, да се свържем с търговеца, от който сме пазарували, или с куриерската служба, от която очакваме доставката.
В случая на Георги авторите на измамата извършват няколко покупки с неговата карта в Сърбия, а номерът на телефона, изпратил подвеждащия SMS за дължимото мито, е гръцки.
От "Ние, потребителите" обръщат внимание на последователността от действия при онлайн пазаруването. Процесът обикновено включва потвърждаване на поръчката и на по-късен етап –потвърждаване на изпращането от страна на търговеца. Следващата комуникация е от куриерската служба, че пратката е в посочения от клиента офис за доставка. Съобщения с искане за следване на връзки за плащане на мито са съмнителни и изискват да проявите активност, за да установите кой стои зад тях.
"Подобни връзки обикновено водят към адреси, които много приличат на популярни куриерски служби или електронни магазини, но разликата е само в разширението на домейна или някоя буква от името на този магазин", обяснява още Габриела Руменова.
Водещи
-
Явор Дачков: Добро решение на bTV, Цънцарова е партиен журналист на ПП–ДБ
След бурните реакции и подкрепа към журналиста Мария Цънцарова около евентуално нейно...
19.12 | 18:00
-
София пуска "зелен билет" за 1 лев заради мръсния въздух
Мярката влиза в сила за три дни, призовават гражданите да оставят автомобилите си
19.12 | 17:40
-
На директора на 138-о училище му прилоша в съдебната зала
Заседанието започна със закъснение
19.12 | 17:20
-
България се прощава с олимпийския шампион Боян Радев на 22 декември
Боян Радев е обявен за дарител номер 1 на Националния исторически музей, в който има специална...
19.12 | 16:33
Най-четени
-
Идеален фалшификат няма – ето как да разпознаете фалшиво евро в България
От МВР подчертават, че идеален фалшификат не съществува – винаги може да бъде открит елемент,...
19.12 | 10:15
-
Безплатно паркиране в София за празниците – ето кога
Зоните за почасово платено паркиране няма да работят в следните периоди:
19.12 | 14:30
-
Над 55% от българите подкрепят Европейския съюз
Изследването е проведено в периода от 14 до 24 ноември 2025 година сред 1004 пълнолетни...
19.12 | 15:30