КЗП: Пазете се от прекалено евтините почивки 26.06 | 11:15
Заведения заблуждават с цени в евро, предупреждава Димитър Маргаритов

Оказва се, че през лятото ние всички сме повече потребители, отколкото през всяко друго време на годината. Затова трябва да бъдем малко по-хладнокръвни в избора на различните услуги, които ни се предлагат. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов за сутрешния блок на Канал 3.
Най-често до разминаване между поетия ангажимент от предлагащия дадена почивка и реално предоставеното от него на място се стига, когато за много малко пари е било предложено нещо много голямо. "Когато видим нереално ниски цени и обещание за много включени услуги в пакети като All Inclusive или Ultra All Inclusive, да не се предоверяваме, а да потърсим контакт с този, който е отсреща. Да зададем някои контролни въпроси, чрез които да се уверим, че офертата е сериозна. Например, има ли паркинг, има ли СПА-център, СПА-центърът в хотела ли е, басейнът къде се намира? Ако има мълчание или уклончиви отговори, тогава разбираме, че има нещо несериозно”, отбеляза шефът на КЗП.
Маргаритов разказа, че понякога потребителите остават разочаровани, тъй като са си запазили туристически пакет с набор от услуги, сред които чадър и шезлонг, а впоследствие се налага да заплащат за тях допълнително. Той отбеляза, че затова е важно при резервацията да се информираме дали те са включени в цената, защото в повечето случаи това не е така.
Председателят на КЗП обясни, че на плажа трябва да има информация за цените на предлаганите услуги. "В минали периоди имаше случаи, в които се обявява, че чадър и шезлонг струва еди колко си, пък после се оказва, че трябва задължително да наемете два шезлонга, чадър и т.н. Нещо, което като нелоялни търговски практики ние сме санкционирали и ще продължаваме да го правим, ако има такива случаи и сега”, каза още Маргаритов.
При посещенията в ресторантите и баровете да се следи за резервациите, категорията на заведението, менюто. "Имахме случаи, в които в минали периоди сме срещали меню с цени в евро. Това заблуждава потребителите, че е два пъти по-евтино”, даде пример Маргаритов. "Най-важното е, когато има някакъв проблем да се реагира. Първо, към този, който предлага услугата. И, ако той не е склонен да се впечатли – към нас.” Жалби и сигнали туристите могат да се подават на телефон 0700 111 22, както и електронно чрез официалния сайт на КЗП. "
Към нас функционира Европейският потребителски център – млади хора, амбициозен екип, който през месеците юли и август ще бъде на т.нар. турнета на морето – информационни кампании, които целят всеки, който иска, да получи информация за това какви са потребителските му права. Ще раздават и брошури, за да научат хората какво да направят, когато имат потребителски проблем”, добави Маргаритов.
Водещи
-
Най-добрият ни български тенисист Григор Димитров се прибра изненадващо в Хасково
Той се завърна в родния си град и зарадва малките тенис таланти.
01.09 | 17:20
-
Лекарите не препоръчват транспортиране на пострадалите в катастрофата край Монтана
При необходимост и в случай че състоянието на пациентите позволява те да бъдат транспортирани...
01.09 | 16:59
-
Ще настъпят промени в съдържанието на учебниците, които се използват в училищата
За някои класове се очаква това да се случи още през следващата учебна година.
01.09 | 16:45
-
Корнелия Нинова: Няма да ви оставя да ми скачате по главата и да лъжете безогледно
"Сега платените клакьори гракнаха - Нинова е виновна, тя ги изнесе. Няма да ви оставя да ми...
01.09 | 16:30
Най-четени
-
Венета Райкова е новият автор и водещ на обичаното токшоу „Преди обед“
Със своята харизма, богат журналистически опит и признат литературен талант
01.09 | 10:45
-
Военнослужещи от сухопътните войски и хеликоптер „Кугър” се включиха в битката с пожара в Рила
По думите му достигането до огъня е много трудно, тъй като пламъците са на много голяма...
01.09 | 10:30
-
Филип Буков явно не може дълго без гадже
Колкото и актьорът да обяснява, че ще си даде почивка от сериозни връзки, това хич не е така.
01.09 | 11:59
-
След лятната ваканция народните представители се завръщат в пленарната зала
До момента не е ясно дали ще се съберат необходимите гласове, но политическите анализатори...
01.09 | 09:15