КЗП: Пазете се от прекалено евтините почивки 26.06 | 11:15
Заведения заблуждават с цени в евро, предупреждава Димитър Маргаритов
Оказва се, че през лятото ние всички сме повече потребители, отколкото през всяко друго време на годината. Затова трябва да бъдем малко по-хладнокръвни в избора на различните услуги, които ни се предлагат. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов за сутрешния блок на Канал 3.
Най-често до разминаване между поетия ангажимент от предлагащия дадена почивка и реално предоставеното от него на място се стига, когато за много малко пари е било предложено нещо много голямо. "Когато видим нереално ниски цени и обещание за много включени услуги в пакети като All Inclusive или Ultra All Inclusive, да не се предоверяваме, а да потърсим контакт с този, който е отсреща. Да зададем някои контролни въпроси, чрез които да се уверим, че офертата е сериозна. Например, има ли паркинг, има ли СПА-център, СПА-центърът в хотела ли е, басейнът къде се намира? Ако има мълчание или уклончиви отговори, тогава разбираме, че има нещо несериозно”, отбеляза шефът на КЗП.
Маргаритов разказа, че понякога потребителите остават разочаровани, тъй като са си запазили туристически пакет с набор от услуги, сред които чадър и шезлонг, а впоследствие се налага да заплащат за тях допълнително. Той отбеляза, че затова е важно при резервацията да се информираме дали те са включени в цената, защото в повечето случаи това не е така.
Председателят на КЗП обясни, че на плажа трябва да има информация за цените на предлаганите услуги. "В минали периоди имаше случаи, в които се обявява, че чадър и шезлонг струва еди колко си, пък после се оказва, че трябва задължително да наемете два шезлонга, чадър и т.н. Нещо, което като нелоялни търговски практики ние сме санкционирали и ще продължаваме да го правим, ако има такива случаи и сега”, каза още Маргаритов.
При посещенията в ресторантите и баровете да се следи за резервациите, категорията на заведението, менюто. "Имахме случаи, в които в минали периоди сме срещали меню с цени в евро. Това заблуждава потребителите, че е два пъти по-евтино”, даде пример Маргаритов. "Най-важното е, когато има някакъв проблем да се реагира. Първо, към този, който предлага услугата. И, ако той не е склонен да се впечатли – към нас.” Жалби и сигнали туристите могат да се подават на телефон 0700 111 22, както и електронно чрез официалния сайт на КЗП. "
Към нас функционира Европейският потребителски център – млади хора, амбициозен екип, който през месеците юли и август ще бъде на т.нар. турнета на морето – информационни кампании, които целят всеки, който иска, да получи информация за това какви са потребителските му права. Ще раздават и брошури, за да научат хората какво да направят, когато имат потребителски проблем”, добави Маргаритов.
Водещи
-
Евросъдът даде право да се намалява минималната заплата
Магистратите в Люксембург отмениха и критериите за определянето ѝ, около които у нас толкова...
15.11 | 18:00
-
Над 110 млн. лв. ще похарчим за "черен петък"
Това е с 10 на сто повече от миналата година заради инфлацията и по-дългия период на...
15.11 | 17:40
-
Съдия Цариградска: Магистратите бяха дисциплинирани трайно и категорично с меки мерки
Докато не бъде разкрит тежкият криминалитет, осъществявал паралелно правосъдие, системата няма...
15.11 | 17:00
-
Владимир Левчев с нов роман
15.11 | 16:40
Най-четени
-
Борисов обяви успех за "Лукойл": Вече ще бъде, както беше!
В пост във Facebook лидерът на ГЕРБ благодари на Министерския съвет и на широк кръг партии за...
15.11 | 05:01
-
Бюджет 2026 отразява случващото се в политическия живот у нас в последните 4 години
Това заяви Теменужка Петкова
15.11 | 10:00
-
САЩ направиха изключение за България от санкциите срещу "Лукойл"
Отсрочката е до 29-и април
15.11 | 04:15
-
Желязков след дерогацията: Предстоят много предизвикателни дни, седмици и месеци пред рафинерията
Направихме най-доброто, смята премиерът
15.11 | 13:00