Когато не знаем къде да търсим помощ, звъним на 112 12.08 | 15:58

Дневно се приемат около 17 хиляди сигнала, от които реални инциденти са 3 хиляди

От Лазар Тодоров

Нерегламентираните повиквания към националния спешен телефон 112 са 58%. Това каза в Кюстендил началникът на районен център "112" Цветомир Цеков.

Не всички от тези сигнали са злоумишлени, а в част от тях става въпрос за техническа грешка, или незнание къде да се потърси помощ, коментира Цеков и допълни, че злоумишлените сигнали са намалели в сравнение с миналата година, когато са били около 60 % от общия брой на повикванията.

Обажданията за поставени взривни устройства в учебни заведения са най-многобройните злоумишлени повиквания. Често пъти на спешния телефон постъпват и сигнали за прекъсване на електрозахранването, наличие на дупки по пътищата, аварии на водопроводната мрежа. С 33% се увеличават обажданията за вдигане на шум от заведения, в късните нощни часове през летния сезон.

На национално ниво дневно се приемат около 17 хиляди сигнала, от които реални инциденти са 3 хиляди, каза още Цветомир Цеков.

В дирекция "Национална система 112" средно за денонощие за област Кюстендил се регистрират 89 инцидента. Най-много от тях, около 54 дневно, са предназначени за Центъра за спешна медицинска помощ, около 32 са тези към полицията и 3 - към дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението". От 1 януари до 1 август в системата са генерирани 18 878 инцидента за Кюстендилска област, допълва БТА. Районният център "112" с началник Цветомир Цеков обхваща Югозападна България, включително София.

Водещи

Най-четени