Масово пием евтини вина - до четири лева бутилката 11.10 | 18:45
Все повече японски туристи идват у нас заради винения туризъм
85% от продажбите на вино у нас са в ценовия клас до 4 лева. Това заяви пред журналисти изпълнителният директор на "Домейн Бойар" Евгени Харамлийски. По думите му масовият потребител в България иска да пие само евтини вина, от порядъка на "2 лева за двулитрова бутилка".
"По този начин става ясно, че качеството за нас стои на заден план, защото в този бранш качеството определя цената", коментира още винопроизводителят. "Вината, които се продават за 2,50 лв., не могат да бъдат с качеството на вината от 6 лева."
Българските вина като качество по нищо не отстъпват на чуждите, даже съотношението на качество и цена е по-добро и това ни прави конкурентноспособни, обясняват експертите. Проблемът за сектора е лошият имидж, който има българското вино пред света.
"Никой на Запад не търси качеството от нас, търси се само ниската цена" каза още шефът на "Домейн Бойар". В тази връзка най-големият пазар за български вина е руският, но и качеството, и цената на вината, предназначени за Русия са много ниски.
През последните години "Домейн Бойар" е започнала да изнася вино за Скандинавските страни, Западна Европа и САЩ.
По данни на Българската асоциация на сомелиерите виненият туризъм у нас започва леко да се пробужда. Засега обаче има по-засиления интерес основно от страна на японските туристи, разказа председателят на организацията Мария Йорданова. Освен японците специално заради винения туризъм у нас идват и руснаци, румънци и англичани.
Думите на Йорданова бяха потвърдени и от управителя на винарната "Домейн Бойар" - 3 600 туристи са минали това лято през избите на компанията. Посетителите са били основно от Великобритания.
Винарите се оплакаха от липсата на добра реклама в бранша и липсата на масирана държавна и европейска политика. Чужденците не познават нашите традиционни сортове - вината с етикет "Мускат" не говорят нищо на другите пазари и съответно купувачите са рядкост. "Широка мелнишка лоза" пък си се пие основно в Югозападна България.
Липсата на държавна подкрепа пречи и на развитието на туризма у нас, коментира и председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Според него ще мине дълго време, докато страната ни си изчисти лошия имидж във винарския сектор.
"20 години рушихме имиджа си и сега 20 години ще го оправяме" коментира възмутено Рагин. Въпреки това той е оптимист за бранша и смята, че българското вино има бъдеще - заради района, в който живеем. И предложи успоредно с Тракийското съкровище да се рекламира и тракийското вино.
Водещи
-
Лекари: Не отлагайте имунизациите без причина
От болницата съветват родителите да спазват задължителния имунизационен календар и да не...
19.04 | 17:45
-
До 30 април гражданите внасят дължимите данъци върху доходите си, придобити през 2023 г.
Повече информация за онлайн плащането на задължения може да се получи на телефон 0700 18 700,...
19.04 | 17:15
-
Всеки втори българин ще слее с отпуск празничните дни през май
1 май се пада в сряда, а почивните дни за Великден - 3, 4 и 5 май са петък, събота и неделя. В...
19.04 | 17:30
-
Гьоков към Главчев: Какво се случва с монумента „Бузлуджа“ и какви са намеренията за бъдещето му?
Повод за въпроса е сигнала на екипа на Фондация "Проект Бузлуджа" за нередности по...
19.04 | 16:59
Най-четени
-
Наско Сираков: Развалих си къщата в Драгалевци, построих 71 апартамента и продадох 60
Още в началото на гостуването си пред колегите той направи уточнението, че идва по свое...
19.04 | 13:59
-
МС: Към момента няма пряка военна опасност за страната ни
По-малко от седмица след безпрецедентната атака на Иран с ракети и дронове, Израел изпълни...
19.04 | 09:15
-
Днес облачността над страната ще е значителна
Над Черноморието облачността ще е значителна, но без валежи
19.04 | 09:00
-
Борисов: Историята с масата беше преди сглобката, Денков да не лъже. После всичко беше цветя и рози
"Човекът не беше известен на никого, но се съгласихме", пояснява лидерът на ГЕРБ.
19.04 | 16:30