Масово пием евтини вина - до четири лева бутилката 11.10 | 18:45
Все повече японски туристи идват у нас заради винения туризъм

85% от продажбите на вино у нас са в ценовия клас до 4 лева. Това заяви пред журналисти изпълнителният директор на "Домейн Бойар" Евгени Харамлийски. По думите му масовият потребител в България иска да пие само евтини вина, от порядъка на "2 лева за двулитрова бутилка".
"По този начин става ясно, че качеството за нас стои на заден план, защото в този бранш качеството определя цената", коментира още винопроизводителят. "Вината, които се продават за 2,50 лв., не могат да бъдат с качеството на вината от 6 лева."
Българските вина като качество по нищо не отстъпват на чуждите, даже съотношението на качество и цена е по-добро и това ни прави конкурентноспособни, обясняват експертите. Проблемът за сектора е лошият имидж, който има българското вино пред света.
"Никой на Запад не търси качеството от нас, търси се само ниската цена" каза още шефът на "Домейн Бойар". В тази връзка най-големият пазар за български вина е руският, но и качеството, и цената на вината, предназначени за Русия са много ниски.
През последните години "Домейн Бойар" е започнала да изнася вино за Скандинавските страни, Западна Европа и САЩ.
По данни на Българската асоциация на сомелиерите виненият туризъм у нас започва леко да се пробужда. Засега обаче има по-засиления интерес основно от страна на японските туристи, разказа председателят на организацията Мария Йорданова. Освен японците специално заради винения туризъм у нас идват и руснаци, румънци и англичани.
Думите на Йорданова бяха потвърдени и от управителя на винарната "Домейн Бойар" - 3 600 туристи са минали това лято през избите на компанията. Посетителите са били основно от Великобритания.
Винарите се оплакаха от липсата на добра реклама в бранша и липсата на масирана държавна и европейска политика. Чужденците не познават нашите традиционни сортове - вината с етикет "Мускат" не говорят нищо на другите пазари и съответно купувачите са рядкост. "Широка мелнишка лоза" пък си се пие основно в Югозападна България.
Липсата на държавна подкрепа пречи и на развитието на туризма у нас, коментира и председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Според него ще мине дълго време, докато страната ни си изчисти лошия имидж във винарския сектор.
"20 години рушихме имиджа си и сега 20 години ще го оправяме" коментира възмутено Рагин. Въпреки това той е оптимист за бранша и смята, че българското вино има бъдеще - заради района, в който живеем. И предложи успоредно с Тракийското съкровище да се рекламира и тракийското вино.
Водещи
-
Заради липса на работна виза: Индийските лекари от болницата в Перник трябва да напуснат България
Той допълни още, че вече са предприети стъпки от страна на здравното заведение за повторното...
06.03 | 14:45
-
Къщите около София скочиха с над 50% за 5 години
Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в...
06.03 | 14:30
-
Топлото и слънчево време привлече варненци към плажа
В морската столица термометрите отчитат 18 градуса.
06.03 | 13:59
Най-четени
-
Вече не може да плащаме глоби в брой към МВР и КАТ
МВР премахна касовите плащания в столичните управления
06.03 | 10:30
-
Премиерът Росен Желязков е провел разговор с президента на Украйна Володимир Зеленски
Желязков благодари на Зеленски за „ползотворния разговор за общата цел за постигане на...
06.03 | 09:45
-
Експерти алармират за тревожна тенденция – увеличава се броят на младите хора, които теглят кредити
Близо 40 000 са били младите длъжници до 25 години за 2024 година
06.03 | 10:59
-
Проф. Кантарджиев: Няма нова грипна вълна
"Имаме стациониране на новите случаи. Не намаляват рязко, а продължават доста хора да...
06.03 | 11:15