Масово пием евтини вина - до четири лева бутилката 11.10 | 18:45
Все повече японски туристи идват у нас заради винения туризъм

85% от продажбите на вино у нас са в ценовия клас до 4 лева. Това заяви пред журналисти изпълнителният директор на "Домейн Бойар" Евгени Харамлийски. По думите му масовият потребител в България иска да пие само евтини вина, от порядъка на "2 лева за двулитрова бутилка".
"По този начин става ясно, че качеството за нас стои на заден план, защото в този бранш качеството определя цената", коментира още винопроизводителят. "Вината, които се продават за 2,50 лв., не могат да бъдат с качеството на вината от 6 лева."
Българските вина като качество по нищо не отстъпват на чуждите, даже съотношението на качество и цена е по-добро и това ни прави конкурентноспособни, обясняват експертите. Проблемът за сектора е лошият имидж, който има българското вино пред света.
"Никой на Запад не търси качеството от нас, търси се само ниската цена" каза още шефът на "Домейн Бойар". В тази връзка най-големият пазар за български вина е руският, но и качеството, и цената на вината, предназначени за Русия са много ниски.
През последните години "Домейн Бойар" е започнала да изнася вино за Скандинавските страни, Западна Европа и САЩ.
По данни на Българската асоциация на сомелиерите виненият туризъм у нас започва леко да се пробужда. Засега обаче има по-засиления интерес основно от страна на японските туристи, разказа председателят на организацията Мария Йорданова. Освен японците специално заради винения туризъм у нас идват и руснаци, румънци и англичани.
Думите на Йорданова бяха потвърдени и от управителя на винарната "Домейн Бойар" - 3 600 туристи са минали това лято през избите на компанията. Посетителите са били основно от Великобритания.
Винарите се оплакаха от липсата на добра реклама в бранша и липсата на масирана държавна и европейска политика. Чужденците не познават нашите традиционни сортове - вината с етикет "Мускат" не говорят нищо на другите пазари и съответно купувачите са рядкост. "Широка мелнишка лоза" пък си се пие основно в Югозападна България.
Липсата на държавна подкрепа пречи и на развитието на туризма у нас, коментира и председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Според него ще мине дълго време, докато страната ни си изчисти лошия имидж във винарския сектор.
"20 години рушихме имиджа си и сега 20 години ще го оправяме" коментира възмутено Рагин. Въпреки това той е оптимист за бранша и смята, че българското вино има бъдеще - заради района, в който живеем. И предложи успоредно с Тракийското съкровище да се рекламира и тракийското вино.
Водещи
-
Делян Добрев: "Браво" на ПП - за пореден път сложиха прът в колелото на развитието на държавата!
Благодарение на тях изоставени казарми, рушащи се сгради с отпаднала необходимост, пустеещи...
06.08 | 20:59
-
Съдът наложи "домаше арест" на изверга, убил брутално безобидно куче в Тетевенско
За подобно престъпление предвижданото наказание е лишаване от свобода от 2 до 8 години и глоба...
06.08 | 20:30
-
Проклятие на богинята Бастет погубило Людмила Живкова и Тодор Славков
Смъртта на Малък Тошко може да е кармично преплетена с тази на неговата майка, която загина на...
06.08 | 20:14
Най-четени
-
Наш милионер подкара една от най-скъпите коли в света
Хърватският електромобил впечатлява не само с футуристичен дизайн, но и със зашеметяващи...
06.08 | 12:15
-
Пътуванията със самолет в Европа може скоро да станат по-удобни
Кога ще се промени контролът на летищата?
06.08 | 11:30
-
България ще бъде домакин на едно от най-големите спортни събития - Giro d'Italia
Това съобщи министърът на туризма Мирослав Боршош на съвместен брифинг с министъра на спорта...
06.08 | 11:59
-
В по-голямата си част пожарът в Балчик е овладян, но все още има тлеещи огнища
След заседание на оперативния щаб снощи бяха оставени дежурни екипи, а гасенето се поднови в...
06.08 | 10:30