Може да получите обезщетение за лоша храна 01.03 | 14:16

Недоволни потребители заливат ежедневно Агенцията по храните със сигнали

От iNews.bg

Санкциите, наложени от Агенцията по храните за миналата година, възлизат на над 2 милиона лева. Голяма част от тях са след сигнали на бдителни потребители, съобщи Нова телевизия. Сред най-куриозните оплаквания са лимон с оцветител, хлябове с боя и с плесен, салам с парче метал, мляко с насекоми и др.

От Aгенцията по храните потвърдиха, че ежедневно получават оплаквания от бдителни потребители. Нерядко обаче потребителите се обръщат към експертите с абсурдни въпроси. Класацията води сигнал на потребител, че след консумация на канела и ходене до тоалетна, мирисът не съвпада с този на продукта.

Според експертите качеството на храната зависи от цената и ако купуваме продукти нисък клас, няма как да очакваме да бъдат с качествени съставки. От Aгенцията по храните потвърждават, че може да търсим обезщетение, но трябва внимателно да преценим към кого да бъде предявено.

Ако купим продукт с изтекъл срок на годност, трябва да се обърнем към хранителната верига, от която е купен и да пожелаем да бъде сменен. Ако вземе продукт, който по етикет не съвпада с реалното качество на продукта или има нежелани компоненти, трябва да се обърнем към производителя.

 

Много е важно да бъдем балансирани в исканията си и да запазим добрия тон. Едно писмо, което изразява потребителско разочарование, има повече шансове за успех, от това, което е изпълнено с гняв. 

Водещи

Най-четени