Опасен ли е градският транспорт в София? 27.08 | 10:48
В много автобуси няма нито един авариен чук за разбиване на стъклото
След трагедията с автобуса край Своге, отнела живота на 16 души, от организацията Спаси София сигнализират за опасностите, които дебнат пътниците, ползващи градския транспорт на София. Активистите разпространиха снимки от автобусите и трамваите в столицата, показващи липсата или блокиране на задължителното аварийно оборудване в случай на възникване на извънредни ситуации. В превозните средства липсват базовите системи, които улесняват евакуацията на пътниците в случаи на катастрофи. В много автобуси няма нито един авариен чук за разбиване на стъклото, а повечето аварийни кранове за отваряне на вратите липсват или са запечатани. "Имаме съмнение, че липсата на чукове и аварийни кранове е резултат на вътрешно разпореждане към служителите в гаражите те да бъдат премахнати, за да не се крадат” - коментират от активистите. Те допълват, че проблемът е особено забележим в колите на общинското дружество Столичен Автотранспорт. "Наблюдаваме пълна липса на задължителните елементи за пътна безопасност даже и в по-новите модели автобуси, които в София са доставени с фабрично вградени такива” - отбелязват от Спаси София. Още по-фрапиращ е случаят с ръчките за аварийно отваряне на вратите в пристигналите преди по-малко от година зелени трамваи от Швейцария. Системите за отваряне на вратите при извънредни ситуация бяха напълно работещи, когато трамваите пристигнаха в София, но служители на Столичен Електротранспорт са решили да ги блокират, запечатвайки ги. "Отношението на общинското предприятие към напълно функциониращата преди година техника е фрапантно. Недопустимо е работещи системи за безопасността на пътниците да биват унищожавани по този нецивилизован начин.” - коментира Андрей Зографски от Спаси София. От Спаси София призовават зам.-кмета по транспорта, г-н Евгени Крусев, и останалите компетентни институции да извършат незабавна проверка и да установят дали блокирането на аварийните системи в трамваите е направено по нареждане на ръководството на дружеството или е самоинициатива на работещите в депото. "Във всеки случай виновниците трябва да бъдат намерени и наказани за безотговорното им отношение към безопасността на хилядите пътници в градския транспорт на София” - допълва Гергин Борисов. От Спаси София поставят и въпроса как превозните средства на градския транспорт на София минават техническите прегледи, като не отговарят на изискванията и наредбите, постановени от Министерството на транспорта и изискващи всяко средство да е оборудвано с аварийни чукчета и кранове за отваряне на вратите. "Цените на дребно за подобни аварийни чукове са около един долар. Затова питаме г-жа Фандъкова дали животът на столичани е толкова евтин и какво прави ЦГМ с милионите, които получава от увеличената цена на билета и платеното паркиране, щом не може да гарантира минимална безопасност в превозните средства на градския транспорт?” - завършват от организацията и апелират управляващите да предприемат незабавни мерки, преди да е станал тежък инцидент.
Водещи
-
Парламентът отхвърли на второ четене промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица
Асен Василев от ПП-ДБ също се обяви срещу промените
30.04 | 18:00
-
Връщат 20% ДДС върху хляба и брашното от 1 юли
По-рано ресорната комисия в парламента реши да удължи срока, в който ставката трябваше да...
30.04 | 17:45
-
Решиха: Без реклама на хазарт в медиите
Това решиха депутатите на второ четене с промени в Закона са хазарта
30.04 | 16:10
-
Министърът на отбраната обяви дали се обмисля връщане на казармата
"Приетото от Народното събрание решение за актуализиране на заплатите на военнослужещите от 1...
30.04 | 17:30
Най-четени
-
С кого от тримата ергени би спала Виктория?
С Вики играхме на популярната игра "Fuck, Marry, Kill като тя трябваше да направи своя избор...
30.04 | 10:15
-
Лидерът на "Има такъв народ" Слави Трифонов губи дело за 100 000 лв.
Политическата кариера на Василев започна в ИТН, като той беше и министър на спорта.
30.04 | 11:30
-
Случаите на заразени с коклюш у нас продължават да растат
Най-много са случаите в София и Варна
30.04 | 09:59
-
Николай Василев: Ако не се вземат мерки, след 100 години България изчезва
Към 31 декември 2023 г. населението на страната ни е 6 445 481 души, което е 2229 души...
30.04 | 12:00