Опашките от камиони в Свищов не свършват 09.04 | 08:53

От днес още един ферибот ще превозва камионите до северната ни съседка

От Кремена Бедерева

Вече трето денонощие километрична опашка от ТИР-ове чака да премине от Свищов в Румъния. Повече от 150 шофьора на тежкотоварни камиони прекараха нощта на пътя без храна, чакайки фериботът да тръгне тази сутрин отново в 7.00 часа.

Повечето ТИР-ове превозват храна. Шофьорите са притеснени, че продуктите ще се развалят, ако престоят още една нощ на пристанището.

От днес още един ферибот ще превозва камионите до северната ни съседка. Двата ферибота могат да поемат по 9 ТИР-а на един курс, а в момента над 200 камиона изчакват.

Граничните власти са направили необходимата организация за улесняване на трафика, но въпреки това опашки се образуват.

Екипите на място пренасочват движението по други маршрути, но по-голяма част от шофьорите предпочитат да използват ферибота, тъй като се с него се скъсява пътуването до Румъния с четири часа.

Обстановката на Дунав мост остава непроменена от вчера, тъй като все още не се пропускат автомобили над 10 тона и ТИР паркингите около Русе са почти пълни. Това съобщи за Агенция "Фокус” комисар Светослав Първанов, директор на ОД МВР-Русе.

Той посочи, че има организация в областната дирекция на МВР в Русе няколко съседни дирекции да бъдат пренасочвани автомобилите към други гранични контролно-пропускателни пунктове, където работят фериботи.

"Има ТИР-ове, но сме преживявали и по-тежки ситуации, когато мостът е бил затварян поради зимна обстановка”, каза той. Трудно би се успокоила обстановката чрез пренасочване към други маршрути, тъй като е ясно, че тази пропускливост на Дунав мост не може да бъде осигурена само чрез фериботите, тъй като те превозват по-малък брой автомобили, обясни директорът на ОД МВР-Русе.

Очаква се официалната информация от Агенция "Пътна инфраструктура” кога ще бъде отворен мостът, тъй като снощи се появи разнопосочна информация, каза Първанов. Важната информация е кога ще бъде пуснат мостът, каза още той.

Тя ще бъде важна и за превозвачите, и за логистичните фирми, тъй като повече от тях зависи успокояването на обстановката, отколкото от нашите усилия, посочи Първанов.

Водещи

Най-четени