По-малко бюрокрация и повече електронни услуги в София 23.04 | 16:09
Онлайн порталът на Столична община ще работи 24 часа

В Столична община бяха представени компоненти от разработваната автоматизирана система за 50 от основните административни услуги за гражданите и фирмите – като електронния портал за подаване на заявления за електронни административни услуги и управление на процесите за реализация на конкретните услуги.
На събитието присъстваха Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и Роман Василев, министър за развитие на електронно правителство, представители на министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, журналисти.
Електронните услуги имат редица предимства.
Те спестяват на гражданите и бизнеса време и ресурси, защото заявката се прави през интернет, без да се ходи и да се чака на гише, а системата работи 24 часа в денонощието без почивен ден.
При ползване на електронни услуги не се губи време за събиране на допълнителни документи, които могат да се изискат по административен път.
Електронните документи се получават директно чрез портала, ако потребителят желае да получи електронен документ, а при получаването им на гише – потребителят е предварително информиран, че може да си получи документа.
Междувременно потребителите могат да получават помощ и отговори на въпроси, свързани с ползване на услугите, директно през портала или по телефона.
Електронните услуги гарантират информираност и прозрачност на техните ползватели.
Статусът на услугата се вижда на портала във всеки един етап от изпълнението.
Списъкът с необходими документи, които трябва да се приложат към заявката за услуга, е пълен, точен и ясен.
При липсващи или погрешно приложени документи, потребителите получават детайлни инструкции и възможност за корекция.
Системата за обратна връзка осигурява проследимост и ефективност в комуникацията с потребителите.
"Готовността на Столична община за предоставяне на електронни услуги е важна стъпка към изграждането на единна административна среда за обмен на информация по електронен път”, каза министър Роман Василев.
"Електронните услуги ще гарантират прозрачност и ефективност, а това, сигурен съм, ще бъде полезно както за гражданите и бизнеса, така и за самата администрация”, добави министър Василев.
Водещи
-
Вдигат заплатите на служителите в „Български пощи“
28.02 | 17:59
-
Вторият хеликоптер за оказване на спешна медицинска помощ по въздуха кацна в България
Той ще бъде разположен в регионалната база на HEMS в гр. Сливен
28.02 | 17:40
-
Сомове, кефали и пъстърви радват риболовците в края на февруари
Зимният сезон не спира запалените риболовци, които продължават да отбелязват впечатляващи...
28.02 | 17:19
-
Радостин Василев: Къде са парите за магистрала "Хемус"?
"Аз като плевенчанин съм изключително щастлив, защото от много години чакаме тази магистрала...
28.02 | 16:59
Най-четени
-
Парламентът решава съдбата на четирима депутати от "Възраждане"
Прокуратурата иска сваляне на имунитетите им заради хулиганство и палеж
28.02 | 09:30
-
Деница Сачева: Няма уговорени мачове за регулаторите
"Бих се оттеглил от съдебната реформа, ако бях на мястото на Лена Бориславова, докато не...
28.02 | 09:46
-
Разходите за пенсии за януари месец разходите за пенсии са в размер на 1 909,5 млн. лева.
Общият размер на отчетените трансфери (нето) по консолидирания бюджет на ДОО за януари 2025 г....
28.02 | 09:13
-
Бойко Борисов: ГЕРБ не е спирала да работи за влизането на България в еврозоната
Пред над 60 младежи от 20 страни членки на ЕС Борисов заяви, че ГЕРБ има най-силната младежка...
28.02 | 15:15