Половината жалби в КЗП - за отказани рекламации въпреки дефект 03.01 | 13:42
Понякога при онлайн пазаруване идва нещо различно от това, което е закупено, казва Маргаритов
Опитите да бъдат насочвани хората към сервизи или други лица и органи, които уж трябва да съдействат да бъде извършен ремонт в случай на дефектна стока, е некоректна търговска практика. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БНТ. Той подчерта, че законът гарантира правото на рекламация на дефектна стока и по безспорен начин вменява на продавача отговорността за съответствието й с договора за продажба.
"Потребителите трябва да знаят, че там, откъдето са закупили стоката, включително, ако става въпрос за голяма търговска верига – във всеки един от обектите на тази верига, може да се предяви рекламацията. Търговецът е длъжен да я впише в специален регистър. Ако не го направи, подлежи на санкция от нас. В едномесечен срок следва да уведоми потребителя за действията, които ще предприеме, за да бъде удовлетворена тази рекламация. Това може да бъде ремонт на дефектната стока или, ако бъде преценено преди първите три несполучливи ремонта, той може още при първия път да реши да замени стоката с нова или да върне парите на потребителя. Има такива добри практики по-често напоследък”, отбеляза Маргаритов. Председателят посочи, че поне половината от постъпващите в КЗП над 20 000 жалби и сигнали на годишна база касаят именно неоснователни откази на рекламация и в много голяма част от случаите нашата намеса води до положително за потребителите решение на казусите.
Маргаритов съобщи и за няколко случая в онлайн пространството от последно време. Рекламират се битови електроуреди като пасатори, например на доста сериозна цена с рекламни материали и снимки, които предполагат високо качество. При поръчка обаче пристига нещо съвсем различно. "От една страна става въпрос за нелоялна търговска практика и опит за измама. От друга страна, е възможно такъв тип взаимоотношения да се засягат и права, които касаят индустриален дизайн, права на интелектуалната собственост и т.н.”, коментира Маргаритов и допълни, че в тези случаи Комисията налага санкция за нелоялна търговска практика, но същевременно сезира Патентното ведомство. По думите му в последните няколко месеца има десетина такива жалби.
Водещи
-
АФП: Политическа криза може още да забави пълното присъединяване на България към Еврозоната
В неделя България и Румъния ще се присъединят частично към Шенген
28.03 | 20:00
-
Топ астролог: Краят на света няма да е тази пролет!
Най-вероятно в комбинация със затъмненията ще се отключи една глобална рецесия, прогнозира...
28.03 | 19:45
-
Приложение показва в коя аптека можем да намерим определено лекарство
Информацията се обработва от фармацевт и започва търсене на възможности за осигуряване на...
28.03 | 19:30
-
Томислав Дончев: Възможно е да разговаряме с ПП-ДБ отново след изборите
Подходът ще е много по-балансиран и партньорски, обясни зам.-председателят на ГЕРБ
28.03 | 19:10
Най-четени
-
ИТН получи и върна празна папката с мандата (ВИДЕО)
Това е най-правилното за България”, заяви Вълчев преди да върне обратно папката с мандата на...
28.03 | 11:15
-
Ваканционна вила на Карибите и... Какво взема Цеци Красимирова след развода с мултимилионера
Оказва се, че двамата не са подписвали предбрачно споразумение, което да защити несметното...
28.03 | 16:47
-
Радев ще връчи третия мандат за съставяне на правителство днес
ДПС, БСП и "Има такъв народ" бяха категорични, че биха върнали мандата, ако го получат....
28.03 | 08:13
-
Проф. Киров каза кой може да стане служебен премиер
Някои хора трябва да престанат да експериментират с Конституцията, защото се получават лоши...
28.03 | 13:00