Половината жалби в КЗП - за отказани рекламации въпреки дефект 03.01 | 13:42
Понякога при онлайн пазаруване идва нещо различно от това, което е закупено, казва Маргаритов

Опитите да бъдат насочвани хората към сервизи или други лица и органи, които уж трябва да съдействат да бъде извършен ремонт в случай на дефектна стока, е некоректна търговска практика. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БНТ. Той подчерта, че законът гарантира правото на рекламация на дефектна стока и по безспорен начин вменява на продавача отговорността за съответствието й с договора за продажба.
"Потребителите трябва да знаят, че там, откъдето са закупили стоката, включително, ако става въпрос за голяма търговска верига – във всеки един от обектите на тази верига, може да се предяви рекламацията. Търговецът е длъжен да я впише в специален регистър. Ако не го направи, подлежи на санкция от нас. В едномесечен срок следва да уведоми потребителя за действията, които ще предприеме, за да бъде удовлетворена тази рекламация. Това може да бъде ремонт на дефектната стока или, ако бъде преценено преди първите три несполучливи ремонта, той може още при първия път да реши да замени стоката с нова или да върне парите на потребителя. Има такива добри практики по-често напоследък”, отбеляза Маргаритов. Председателят посочи, че поне половината от постъпващите в КЗП над 20 000 жалби и сигнали на годишна база касаят именно неоснователни откази на рекламация и в много голяма част от случаите нашата намеса води до положително за потребителите решение на казусите.
Маргаритов съобщи и за няколко случая в онлайн пространството от последно време. Рекламират се битови електроуреди като пасатори, например на доста сериозна цена с рекламни материали и снимки, които предполагат високо качество. При поръчка обаче пристига нещо съвсем различно. "От една страна става въпрос за нелоялна търговска практика и опит за измама. От друга страна, е възможно такъв тип взаимоотношения да се засягат и права, които касаят индустриален дизайн, права на интелектуалната собственост и т.н.”, коментира Маргаритов и допълни, че в тези случаи Комисията налага санкция за нелоялна търговска практика, но същевременно сезира Патентното ведомство. По думите му в последните няколко месеца има десетина такива жалби.
Водещи
-
Състоянието на останалите четирима пациента в "Пирогов" е все още тежко, но стабилно
Вчера бяха изписани четирима от пострадалите в Кочани и бяха настанени в "Пирогов". За лечение...
09.04 | 10:16
-
ПП-ДБ иска: 6 месеца затваряне на заведения за пушене на всякакви цигари, включително електронни
Ето и основнатта част от предложението:
09.04 | 09:59
-
Пролетен детокс на организма: Ново начало за тялото и духа 2
Двойна хармония: Как тялото намира своя вътрешен ритъм
09.04 | 09:46
-
Парламентът ще промени съставите на постоянните комисии
Парламентът ще избере и секретари на Петдесет и първото Народно събрание. Предстои и първо...
09.04 | 09:30
Най-четени
-
Облачна сряда
В сряда ще преобладава облачно време - на места ще превали краткотраен дъжд
09.04 | 08:04
-
Канада отвръща на удара: 25% мита за автомобили от САЩ
Търговското напрежение между северноамериканските съседи се засилва
09.04 | 08:40
-
Ресторантьори и хотелиери излизат на общонационален протест
Представители на ресторантьорския и хотелиерския бизнес обявиха общонационален протест за...
09.04 | 08:58
-
Парламентът ще промени съставите на постоянните комисии
Парламентът ще избере и секретари на Петдесет и първото Народно събрание. Предстои и първо...
09.04 | 09:30