Потвърдено: При влаковата катастрофа на гара Калояновец няма човешка грешка 19.09 | 17:58

Няма данни дали сигнализацията към жп участъка е работила

От Теодора Кокаланова

Проверка на Инспекцията по труда потвърждава тезата, че при влаковата катастрофа на гара Калояновец няма човешка грешка. Това потвърди Атанас Кръстев, председател на регионалната структура на КТ "Подкрепа".

По думите му до синдиката е изпратен констативен протокол от Инспекцията по труда. "Проверката е констатирала, че локомотивът е бил оборудван с автоматична локомотивна сигнализация, която трябва да се задейства при липса на реакция от страна на локомотивната бригада", каза Кръстев. Няма данни дали съответната част на тази сигнализация към жп участъка и гара Калояновец е работила. 

"Продължаваме да твърдим, че именно проблемите касаещи самото използване на съоръженията и тяхното състояние са причината за тази катастрофа", каза още Кръстев. Той подчерта, че инспекцията по труда не е органът, който може да констатира, каква е причината за катастрофата, но тя може само да определи проблематиката свързана с безопасността и условията на труд в БДЖ. 

От синдиката са изпратили искане за информация относно извършвана проверка от Главна изпълнителна агенция "Железопътна администрация", като до този момент няма отговор. "Това е органът, които в момента прави същинската проверка за обследване на състоянието на локомотива и техниката, както и има ли някаква причина заради, която да се твърди, че човешка грешка е създала тази предпоставка", каза още Атанас Кръстев.

По думите му автоматичната влакова сигнализация е по изискване на ЕС и тя трябва да се задейства при проблем. От КТ "Подкрепа" смятат, че проблемът и вината, която се определя при тази катастрофа не е елемент на човешка грешка, а на безотговорно отношение, управление, стопанисване и контрол от страна на "Железопътна инфраструктура", каза още Кръстев. 

По думите му най-голямото притеснение за работещите в БДЖ е, че ситуацията с катастрофата на гара Калояновец може да се повтори, защото нищо не се прави, за да се подобрят условията на труд, предаде агенция "Фокус".  

Водещи

Най-четени