Проектът за столичното метро може да бъде спрян? 20.04 | 11:19

Според Московски служебния кабинет не е направил всичко за продължаване на проекта

От Елена Кирилова

Служебното правителство не извършило необходимите процедури по т.нар. наддоговаряне по една от оперативните програми, което може да забави или спре важни проекти, включително столичното метро. Това заяви в ефира на TV7 бившият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Според него наддоговарянето трябва да се случи възможно най-бързо и той самият не знае защо е отложено. Ако забавянето продължи, Европейската комисия няма да одобри програмата, категоричен е той.

По думите на Московски той се чувства подготвен за дебатите с хора, които от години са в политиката, но подчерта, че е важна темата на дебатите. Московски е категоричен, че няма как да е компетентен по всички теми, но се смята за такъв по отношение на общите политики.

Във връзка със смяната на шефа на БДЖ, Московски обясни, че не е съгласен, че предишният директор Владимир Владимиров не е имал желание за комуникация с кредиторите. По думите на бившия министър подобно желание е имало и Владимиров нееднократно го е показвал. Ивайло Московски изрази желанието си новото ръководство да обясни колко пъти е говорило с кредиторите до момента.

Той смята, че е необходимо хората да се запознат с фактологията около случващото се в БДЖ, преди да критикуват остро проблема. Той припомни, че в началото на мандата на ГЕРБ задълженията на БДЖ са били 840 млн. лева и за период от 2-3 години са намалени с около 120 млн. лева.

"Всяка година БДЖ генерираше загуба от 70 млн., сега генерира 20 млн. лева”, заяви бившият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

По думите му партията заварила бедствена ситуация, тъй като преди това са били взети безотговорно огромни кредити, с ясното съзнание, че те не могат да бъдат върнати. Единият от тях е в размер от 320 млн. лева и е бил предвиден за закупуване на влакове. Вторият е облигационен заем от над 300 млн. лева, предвидени за модернизация, която така и не се е случила.

За "Български пощи" Московски подчерта, че тяхното състояние вече е стабилизирано, въпреки че всяка година генерират загуби. Като основен проблем той посочи, че те не могат да реагират адекватно на пазара, защото законът определя техните цени.

Ивайло Московски смята, че либерализацията в този случай е въведена в грешен момент.

За оперативна програма "Транспорт” ексминистърът обясни, че за три години и половина са договорени 98% от програмата, а реално са изплатени повече от 50% от парите. Според него това трябва да продължи, защото е правилната политика в момент на криза.

Водещи

Най-четени