Прокопани са първите 400 м от новия тунел „Железница“ на „Струма“ 18.02 | 16:16
Когато бъде завършено, 2-километровото съоръжение ще стане най-дългото такова у нас
Прокопани са първите 400 м от тунела "Железница" на автомагистрала "Струма". Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 м.
Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т.н. На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 г.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.
Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението. Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София – Кулата.
Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.
Водещи
-
Евросъдът даде право да се намалява минималната заплата
Магистратите в Люксембург отмениха и критериите за определянето ѝ, около които у нас толкова...
15.11 | 18:00
-
Над 110 млн. лв. ще похарчим за "черен петък"
Това е с 10 на сто повече от миналата година заради инфлацията и по-дългия период на...
15.11 | 17:40
-
Съдия Цариградска: Магистратите бяха дисциплинирани трайно и категорично с меки мерки
Докато не бъде разкрит тежкият криминалитет, осъществявал паралелно правосъдие, системата няма...
15.11 | 17:00
-
Владимир Левчев с нов роман
15.11 | 16:40
Най-четени
-
Борисов обяви успех за "Лукойл": Вече ще бъде, както беше!
В пост във Facebook лидерът на ГЕРБ благодари на Министерския съвет и на широк кръг партии за...
15.11 | 05:01
-
Бюджет 2026 отразява случващото се в политическия живот у нас в последните 4 години
Това заяви Теменужка Петкова
15.11 | 10:00
-
Желязков след дерогацията: Предстоят много предизвикателни дни, седмици и месеци пред рафинерията
Направихме най-доброто, смята премиерът
15.11 | 13:00
-
САЩ направиха изключение за България от санкциите срещу "Лукойл"
Отсрочката е до 29-и април
15.11 | 04:15