С 14 млрд. лв. модернизират ж.п. инфраструктурата 03.05 | 11:38

Толкова е стойността на всички проекти, каза зам.-ген. директор на НКЖИ

От Кремена Бедерева

14 млрд. лв. е стойността на всички проекти за рехабилитация и модернизация на железопътна инфраструктура.

Това каза инж. Красимир Крачунов, заместник-генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на бизнес закуска на тема "Спешни мерки за ускоряване на усвояването на средства по ОП "Транспорт” и в частност подобряване на железопътната инфраструктура на България”, предаде Агенция "Фокус”.

Проектите са подготвени и са в началните фази за стартиране на строителни дейности, но тепърва предстои да се реши кои от тях ще бъдат приоритетните и ще се строят.

Един от проектите е за рехабилитация на жп инфраструктурата по участъци от жп линията Пловдив – Бургас и София - Пловдив.

Проекта за Септември – Пловдив предвижда скорост от 160/200 км. в час. по отсечката, пътуването ще отнеме по-малко от два часа. До края на месеца се очаква да има избран изпълнител за строежа на отсечката Септември - Пловдив. Над 1 млрд. лв. ще струва изпълнението на проекта.

Железопътната линия Видин - София е 222 км. Цената на проекта над 2 млрд. лв., предстои да започнат процедури за изготвяне на технически проект.

Друг проект е изграждането на интермодалния терминал в София. Той ще се намира в района от Ботевградско шосе към летището. Проектът е на стойност 30 млн. евро, подготвена е тръжна документация за стартиране на процедура по строителство.

Първият приключен проект по ОП "Транспорт” е внедряването на географска информационна система (ГИС) за нуждите на НКЖИ. Общата стойност на проекта е 12 млн. лв. В системата на едно място в дигитален формат са всички необходими данни за НКЖИ.

Никола Дурчев, председател на Национална асоциация по железопътна сигнализация, автоматика и индустрия (РАСТИА) подчерта, че приоритет е създаването на единна жп мрежа в Европа с единни параметри. Тя трябва да обхване всички европейски столици и градски зони в жп мрежа.

Сред основните стъпки на България трябва да бъде създаването на структура за управление на проектите, актуализиране и завършване на генералния план по транспорта, коопериране със съседните страни в изграждането на железопътни коридори.

Водещи

Най-четени