С 14 млрд. лв. модернизират ж.п. инфраструктурата 03.05 | 11:38
Толкова е стойността на всички проекти, каза зам.-ген. директор на НКЖИ

14 млрд. лв. е стойността на всички проекти за рехабилитация и модернизация на железопътна инфраструктура.
Това каза инж. Красимир Крачунов, заместник-генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на бизнес закуска на тема "Спешни мерки за ускоряване на усвояването на средства по ОП "Транспорт” и в частност подобряване на железопътната инфраструктура на България”, предаде Агенция "Фокус”.
Проектите са подготвени и са в началните фази за стартиране на строителни дейности, но тепърва предстои да се реши кои от тях ще бъдат приоритетните и ще се строят.
Един от проектите е за рехабилитация на жп инфраструктурата по участъци от жп линията Пловдив – Бургас и София - Пловдив.
Проекта за Септември – Пловдив предвижда скорост от 160/200 км. в час. по отсечката, пътуването ще отнеме по-малко от два часа. До края на месеца се очаква да има избран изпълнител за строежа на отсечката Септември - Пловдив. Над 1 млрд. лв. ще струва изпълнението на проекта.
Железопътната линия Видин - София е 222 км. Цената на проекта над 2 млрд. лв., предстои да започнат процедури за изготвяне на технически проект.
Друг проект е изграждането на интермодалния терминал в София. Той ще се намира в района от Ботевградско шосе към летището. Проектът е на стойност 30 млн. евро, подготвена е тръжна документация за стартиране на процедура по строителство.
Първият приключен проект по ОП "Транспорт” е внедряването на географска информационна система (ГИС) за нуждите на НКЖИ. Общата стойност на проекта е 12 млн. лв. В системата на едно място в дигитален формат са всички необходими данни за НКЖИ.
Никола Дурчев, председател на Национална асоциация по железопътна сигнализация, автоматика и индустрия (РАСТИА) подчерта, че приоритет е създаването на единна жп мрежа в Европа с единни параметри. Тя трябва да обхване всички европейски столици и градски зони в жп мрежа.
Сред основните стъпки на България трябва да бъде създаването на структура за управление на проектите, актуализиране и завършване на генералния план по транспорта, коопериране със съседните страни в изграждането на железопътни коридори.
Водещи
-
Софийският районен съд осъди Васил Михайлов, син на пернишкия прокурор Бисер Михайлов
Прокуратурата настояваше за по-тежко наказание от 11 години и 11 месеца лишаване от свобода и...
11.04 | 17:40
-
Столично училище жертва входа си заради хазартна зала
Драматичният случай се е разиграл през 2019-2020 г., когато училището получава нареждане от...
11.04 | 17:20
-
Протест в памет на Сияна ще блокира пътя край Телиш
Обходни маршрути и организация на движението
11.04 | 16:59
-
ГДПБЗН с нова техника и важни препоръки за Великден
Увеличение на засегнатите от пожари площи
11.04 | 16:45
Най-четени
-
Шефът на АПИ към бащата на Сияна: Апелирам да даде конкретни имена на заплашвани служители
"Никой никога не е заплашвал или спирал служители на Агенция „Пътна инфраструктура“ да...
11.04 | 14:45
-
Кирил Петков: Пеевски е звънял като луд на всякакви министри
Неговото изявление е продължение на думите на Андрей Цеков от вчерашния ден, който твърди, че...
11.04 | 11:33
-
Брокер с прогноза за цената на имотите при влизането ни в еврозоната
Първият фактор - високото търсене повишава цената. Освен това има и ниско предлагане.
11.04 | 14:30
-
Петков:Андрей Цеков е получил закана, че ако продължава да се споменава Иван Мирински ще има проблеми
Съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков коментира актуални теми в НС.
11.04 | 10:45