С 14 млрд. лв. модернизират ж.п. инфраструктурата 03.05 | 11:38
Толкова е стойността на всички проекти, каза зам.-ген. директор на НКЖИ

14 млрд. лв. е стойността на всички проекти за рехабилитация и модернизация на железопътна инфраструктура.
Това каза инж. Красимир Крачунов, заместник-генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на бизнес закуска на тема "Спешни мерки за ускоряване на усвояването на средства по ОП "Транспорт” и в частност подобряване на железопътната инфраструктура на България”, предаде Агенция "Фокус”.
Проектите са подготвени и са в началните фази за стартиране на строителни дейности, но тепърва предстои да се реши кои от тях ще бъдат приоритетните и ще се строят.
Един от проектите е за рехабилитация на жп инфраструктурата по участъци от жп линията Пловдив – Бургас и София - Пловдив.
Проекта за Септември – Пловдив предвижда скорост от 160/200 км. в час. по отсечката, пътуването ще отнеме по-малко от два часа. До края на месеца се очаква да има избран изпълнител за строежа на отсечката Септември - Пловдив. Над 1 млрд. лв. ще струва изпълнението на проекта.
Железопътната линия Видин - София е 222 км. Цената на проекта над 2 млрд. лв., предстои да започнат процедури за изготвяне на технически проект.
Друг проект е изграждането на интермодалния терминал в София. Той ще се намира в района от Ботевградско шосе към летището. Проектът е на стойност 30 млн. евро, подготвена е тръжна документация за стартиране на процедура по строителство.
Първият приключен проект по ОП "Транспорт” е внедряването на географска информационна система (ГИС) за нуждите на НКЖИ. Общата стойност на проекта е 12 млн. лв. В системата на едно място в дигитален формат са всички необходими данни за НКЖИ.
Никола Дурчев, председател на Национална асоциация по железопътна сигнализация, автоматика и индустрия (РАСТИА) подчерта, че приоритет е създаването на единна жп мрежа в Европа с единни параметри. Тя трябва да обхване всички европейски столици и градски зони в жп мрежа.
Сред основните стъпки на България трябва да бъде създаването на структура за управление на проектите, актуализиране и завършване на генералния план по транспорта, коопериране със съседните страни в изграждането на железопътни коридори.
Водещи
-
Ще се повишат ли цените на имотите у нас след приемане на еврото
Той посочи още, че цените на имотите се определят на базата на тяхното търсене и предлагане. ...
29.05 | 12:45
-
Епидемия от уволнения. Всеки четвърти - безработен
Caмитe xopa нe ocъзнaвaт, чe изĸycтвeният интeлeĸт мoжe нaиcтинa дa ги ocтaви бeз paбoтa.
29.05 | 12:30
-
Ивелин Михайлов: Проблемът със сметищата не се решава с промените в закона
Депутатът уточни, че под нокдаун визира разкрития, които партията направила за лица, свързани...
29.05 | 12:15
-
Наргилета и вейпове изчезват от заведенията на закрито
Депутатите от комисията ще разгледат и законопроект, с който от Демократична България...
29.05 | 11:59
Най-четени
-
Днес решават дали Варна ще изтегли дълг за милиони
Сесията ще се излъчва в реално време през YouTube канала на институцията.
29.05 | 10:30
-
Плевнелиев: Българите стават по-бедни заради "Боташ"
Росен Плевнелиев бе категоричен, че всяка европейска държава, която е приела еврото, се е...
29.05 | 10:15
-
Властите обещават - до няколко седмици BG-ALERT трябва да функционира изцяло
Затова се преминават тези обучения, за да могат да знаят съответните институции кога и при...
29.05 | 08:58
-
Алгафари: Доган се крие, не се появява, онзи ореол го няма
По думите му е въпрос на време „кои ще се престрашат по-първо“ да преминат от отцепниците на...
29.05 | 11:15