С 14 млрд. лв. модернизират ж.п. инфраструктурата 03.05 | 11:38
Толкова е стойността на всички проекти, каза зам.-ген. директор на НКЖИ

14 млрд. лв. е стойността на всички проекти за рехабилитация и модернизация на железопътна инфраструктура.
Това каза инж. Красимир Крачунов, заместник-генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на бизнес закуска на тема "Спешни мерки за ускоряване на усвояването на средства по ОП "Транспорт” и в частност подобряване на железопътната инфраструктура на България”, предаде Агенция "Фокус”.
Проектите са подготвени и са в началните фази за стартиране на строителни дейности, но тепърва предстои да се реши кои от тях ще бъдат приоритетните и ще се строят.
Един от проектите е за рехабилитация на жп инфраструктурата по участъци от жп линията Пловдив – Бургас и София - Пловдив.
Проекта за Септември – Пловдив предвижда скорост от 160/200 км. в час. по отсечката, пътуването ще отнеме по-малко от два часа. До края на месеца се очаква да има избран изпълнител за строежа на отсечката Септември - Пловдив. Над 1 млрд. лв. ще струва изпълнението на проекта.
Железопътната линия Видин - София е 222 км. Цената на проекта над 2 млрд. лв., предстои да започнат процедури за изготвяне на технически проект.
Друг проект е изграждането на интермодалния терминал в София. Той ще се намира в района от Ботевградско шосе към летището. Проектът е на стойност 30 млн. евро, подготвена е тръжна документация за стартиране на процедура по строителство.
Първият приключен проект по ОП "Транспорт” е внедряването на географска информационна система (ГИС) за нуждите на НКЖИ. Общата стойност на проекта е 12 млн. лв. В системата на едно място в дигитален формат са всички необходими данни за НКЖИ.
Никола Дурчев, председател на Национална асоциация по железопътна сигнализация, автоматика и индустрия (РАСТИА) подчерта, че приоритет е създаването на единна жп мрежа в Европа с единни параметри. Тя трябва да обхване всички европейски столици и градски зони в жп мрежа.
Сред основните стъпки на България трябва да бъде създаването на структура за управление на проектите, актуализиране и завършване на генералния план по транспорта, коопериране със съседните страни в изграждането на железопътни коридори.
Водещи
-
Военният министър посочи какъв бюджет е нужен за модернизация на въоръжените ни сили
По думите му все повече народите се убеждават, че мирът и сигурността на държавите не са...
05.05 | 18:00
-
В навечерието на Гергьовден на много места агнешкото месо в търговските вериги е изкупено
"Може би в последните месеци или година през известен период от време се вдигат цените"
05.05 | 17:40
-
Няма да имаме задължителен час по религия, ще е задължително избираем час
Това заяви пред журналисти в Пазарджик министърът на образованието Красимир Вълчев
05.05 | 17:20
-
Акушерките са добрите орисници на новия живот
Отново отбелязваме Международния ден на акушерката и засвидетелстваме уважение и благодарност
05.05 | 16:59
Най-четени
-
"Възраждане" внася трето предложение за референдум за лева
След дискусията ще последват протести като форма на натиск срещу правителството, обяви...
05.05 | 10:15
-
10371 българи, които се осигуряват задължително за втора пенсия, са се отказали от нея
НАП води електронен регистър на тези хора, както и на възобновилите участието си в УПФ.
05.05 | 10:45
-
Черешите на Женския пазар в София значително по-евтини отколкото в страната
На фона на рекордните 50-60 лева в страната, столичният пазар предлага по-достъпни цени
05.05 | 16:15
-
Гергьовденската трапеза не е просто кулинарна - тя е ритуал, символ, молитва
Традиции и обичаи на Гергьовден
05.05 | 15:00