С 14 млрд. лв. модернизират ж.п. инфраструктурата 03.05 | 11:38
Толкова е стойността на всички проекти, каза зам.-ген. директор на НКЖИ

14 млрд. лв. е стойността на всички проекти за рехабилитация и модернизация на железопътна инфраструктура.
Това каза инж. Красимир Крачунов, заместник-генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на бизнес закуска на тема "Спешни мерки за ускоряване на усвояването на средства по ОП "Транспорт” и в частност подобряване на железопътната инфраструктура на България”, предаде Агенция "Фокус”.
Проектите са подготвени и са в началните фази за стартиране на строителни дейности, но тепърва предстои да се реши кои от тях ще бъдат приоритетните и ще се строят.
Един от проектите е за рехабилитация на жп инфраструктурата по участъци от жп линията Пловдив – Бургас и София - Пловдив.
Проекта за Септември – Пловдив предвижда скорост от 160/200 км. в час. по отсечката, пътуването ще отнеме по-малко от два часа. До края на месеца се очаква да има избран изпълнител за строежа на отсечката Септември - Пловдив. Над 1 млрд. лв. ще струва изпълнението на проекта.
Железопътната линия Видин - София е 222 км. Цената на проекта над 2 млрд. лв., предстои да започнат процедури за изготвяне на технически проект.
Друг проект е изграждането на интермодалния терминал в София. Той ще се намира в района от Ботевградско шосе към летището. Проектът е на стойност 30 млн. евро, подготвена е тръжна документация за стартиране на процедура по строителство.
Първият приключен проект по ОП "Транспорт” е внедряването на географска информационна система (ГИС) за нуждите на НКЖИ. Общата стойност на проекта е 12 млн. лв. В системата на едно място в дигитален формат са всички необходими данни за НКЖИ.
Никола Дурчев, председател на Национална асоциация по железопътна сигнализация, автоматика и индустрия (РАСТИА) подчерта, че приоритет е създаването на единна жп мрежа в Европа с единни параметри. Тя трябва да обхване всички европейски столици и градски зони в жп мрежа.
Сред основните стъпки на България трябва да бъде създаването на структура за управление на проектите, актуализиране и завършване на генералния план по транспорта, коопериране със съседните страни в изграждането на железопътни коридори.
Водещи
-
Златните резерви на Русия достигнаха рекордно високо ниво
Може ли Путин да ги използва за финансиране на бойните действия в Украйна?
26.06 | 20:00
-
Нинова: Подготвеният закон за надценките е мъртвороден
Колкото повече контролни органи се включват в борбата със спекулата, толкова повече тя расте,...
26.06 | 19:45
-
Еврокомисарят Екатерина Захариева се срещна с Бил Гейтс в Брюксел
Двамата са обсъдили как Европа и фондация „Гейтс“ могат да си сътрудничат в областта на...
26.06 | 19:30
-
Има ли опасност за гражданите на Шумен? Местят камери и техника до жилищни квартали
Остават ограничителните мерки за цялата територия на природния парк "Шуменско плато"
26.06 | 19:15
Най-четени
-
Ивелин Михайлов: България се управлява от мафия, по-тежка от Коза ностра
"Кражбите при ГЕРБ и ДПС са лесно доказуеми", заяви лидерът на "Величие"
26.06 | 14:10
-
Спират транспорта в София при това положение
В Столичния общински съвет (СОС) днес отново ще се разгледа бюджетът на Столична община за...
26.06 | 10:30
-
След повече от половин век чакане: „Възраждане“ настоя за завършване на магистрала „Хемус“
В изявлението си Янчев посочи, че днес Южна България изпреварва Северна по всички икономически...
26.06 | 10:45
-
Борисов: ПП искаха да ни чегъртат, но който нож вади, от нож умира!
Аз искам отлив към ГЕРБ! Кой ще подава оставка в "Промяната" си е работа на тази политическа...
26.06 | 13:20