След среща с министри: Превозвачите няма да протестират в понеделник 15.02 | 14:00

На нея превозвачите и държавата са се разбрали как да действат оттук насетне

От iNews

Превозвачите се отказват от планувания за понеделник протест. Това обяви на пресконференция председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи в България и председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта Магдалена Милтенова, предаде БГНЕС.

Браншът е стигнал до това решение след среща с финансовия министър Владислав Горанов и министъра на транспорта на Росен Желязков в четвъртък. На нея превозвачите и държавата са се разбрали как да действат оттук насетне.

"Много е важно, че в разговорите с министрите Владислав Горанов и Росен Желязков постигнахме съгласие  двете министерства да започнат активна работа за справяне с проблема с нерегламентираните превози. Ако успеем да се справим с него ще бъдат решени и останалите казуси, които произтичат от това. От години искаме това да бъде криминализирано”, обясни Милтенова.

Тя добави, че по време на срещата са начертали пътна карта, по която да се движат и да решат проблемите до месец юни.

Председателят на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта обясни, че ще бъде създадена работна група, която ще работи за справянето с  казусите в организацията. Милтенова поясни още, че заедно с държавата са фиксирали и срок за промяна на Закона за автомобилните превози.

"Има необходимост да бъде дадена точна дефиниция на обществения превоз на пътници, за да намери държавата начин да се справи с нерегламентираните превози", посочи тя и добави, че срокът за промяна на Наредбата за субсидиите на транспорта и компенсациите е 2 месеца, като Постановление 66 също трябва да бъде променено.

В отговор на журналистически въпрос дали действията им не са с цел да повлияят на евроизборите, Милтенова каза, че те не обслужват политически партии и заложените крайни срокове за решаване на проблемите е юни, което е след самите избори.

Ако държавата не спази поетите ангажименти, превозвачите ще бъдат принудени да излязат на протест, защото в противен случай браншът е изправен пред фалит.

Водещи