Спаси София: Има още много работа по новия Закон за движение по пътищата 30.04 | 10:25

Според организацията новите текстове създават множество отворени за интерпретация правила, които ще позволят

От iNews.bg

Спаси София се присъединява към Института за пътна безопасност, Велоеволюция и други неправителствени и браншови организации, настояващи работата по представените наскоро от МВР нови проектозакони за движение по пътищата, за пътните превозни средства и за водачи на моторни превозни средства да продължи.

Според организацията новите текстове създават множество отворени за

интерпретация правила, които ще позволят своеволията на шофьорите и на

контролните органи да продължат, както и са допуснали механичното

преписване на морално остарели изисквания, които ограничават способността на

общините да решават транспортните си проблеми адекватно.

"София е и занапред ще остане модел за подражание на големите общини в

страната, и предвид катастрофалният ѝ провал да защити обществения си

транспорт от увеличаващата се моторизация, считаме, че основна цел на трите

нови закона трябва е да гарантират, че общините ще получат всички нужни им

инструменти да изграждат устойчива, безопасна и конкурентноспособна

транспортна система", заяви Гергин Борисов от организацията и уточни, че това

може да се постигне само с правила за движение и регистриране на превозните

средства на база устойчив модел на мобилност и с правилен приоритет за всички

групи, участващи в движението.

От организацията посочват също, че намират за незадоволително отсъствието на

специфични правила и изисквания за превозните средства на градския

транспорт. "Законът трябва да наложи на общините минимални изисквания за

достъпност на превозните им средства – да налага и изисква задължително

преориентиране към нископодови автобуси, трамваи и тролейбуси, гарантиращи,

че уязвимите групи пътници ще могат да се възползват от градския транспорт в

града си свободно и самостоятелно", смята Борис Бонев от организацията и

напомня, че макар София да е "отличник" в тази сфера, много други населени

места в страната все още не намират за нужно преминаване към нископодови

автобуси и/или тролейбуси или не намират нужната подкрепа от държавата за

такава промяна.

Спаси София изрази своята готовност да се включи в бъдещи работни групи, ако

Министерствата на вътрешните работи и транспорта са готови да продължат

работата по законите. "Това разделение е добра инициатива, но крайният резутат

трябва да е приемлив и да не нанася вреди на бизнеса, гражданите и общините.

Ако тези проектозакони се одържавят в този си вид, се съмнявам, че доволни ще

има", коментира Борисов.

Водещи

Най-четени